خبرگزاری کار ایران

حسن بهرام‌نیا در دفاع از وزیر دادگستری:

انتخاب آوایی برای وزارت دادگستری به دلیل اخلاق‌مداری و شخصیت حرفه‌ای است/ او مناسب‌ترین شخص برای وزارت دادگستری است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۱۵

نماینده مردم مهاباد گفت: در دولت اول آقای روحانی، آوایی به عنوان معاون وزیر کشور رئیس سازمان ثبت احوال و رئیس بازرسی ویژه رئیس جمهور بوده است. وزیر دادگستری باید اهل تعامل و اخلاق‌مدار باشد و همچنین مورد وثوق دو قوه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن بهرام‌نیا در دفاع از وزیر دادگستری گفت: چندی پیش در کشور شاهد یکی از مصادیق بزرگ مردم‌سالاری دینی بودیم که با حضور حداکثری مردم این مردم سالاری به منصه ظهور گذاشته شد و این حماسه در شرایطی محقق شد که پیرامون مرزهای ما را جنگ، ناامنی و ترور فرا گرفته بود.

او افزود: این ملت در زمان رسول‌الله هم نبودند. به واسطه این برجستگی این ملت شایسته هرگونه خدماتی هستند و امروز باید بهترین وزرا را  برای خدمت به آنها انتخاب کنیم تا افرادی که زیبنده نظام هستند در منصب وزارت منصوب شوند.  سیدعلیرضا آوایی جزو این افراد شایسته است که لایق پست وزارت است.

نماینده مردم مهاباد گفت: همانطور که می‌دانید دستگاه قضا از حساسیت و شان خاصی برخوردار است که در اصل ۱۶۰ قانون اساسی نیز مورد نظر قرار گرفته. محور اول دفاعیات بنده راجع به سوابق و تجارب آوایی می‌باشد. ایشان نزدیک به چهار دهه در مشاغل مختلف قضایی و همین‌طور در قوه مجریه مشغول به خدمت است و در این بخش‌ها استخوان خرد کرده است.

او افزود: باتجربه این چهار دهه ایشان شناخت خوبی از سازمان‌های قضایی و  مناصب قضایی دارد. ایشان به صورت پلکانی رشد کرده و از دادسرا تا رئیس کل دادگستری سمت داشته است. ایشان در شش استان کشور سمت قضایی بلندپایه داشته و همه اینها به خاطر اخلاق‌مداری بوده که ایشان به آن اعتقاد دارند.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در دولت اول آقای روحانی، آوایی به عنوان معاون وزیر کشور رئیس سازمان ثبت احوال و رئیس بازرسی ویژه رئیس جمهور بوده است. وزیر دادگستری باید اهل تعامل و اخلاق‌مدار باشد و همچنین مورد وثوق دو قوه باشد.

او تشریح کرد: نیک می‌دانید که وزیر دادگستری که پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و با معرفی رئیس قوه مجریه انتخاب می‌شود. قطعا این انتخاب به دلیل اخلاق‌مداری، شخصی و حرفه‌ای ایشان است. با توجه به اینکه ایشان تنوع مشاغل قضایی و اجرایی داشتند و تجربه بالایی دارند مناسب‌ترین شخص برای وزارت دادگستری می‌باشند که امیدوارم با رای بالا انتخاب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز