خبرگزاری کار ایران

خضری در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

حجتی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل کرده است/ امروز ۹۱ درصد ارزش غذایی ما در داخل تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۹۹

نماینده مردم آذربایجان غربی گفت: آقای حجتی براساس اقتصاد مقاومتی مخصوصا محورهای ششم و هفتم این سیاست اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را برنامه ریزی کرده‌اند و پیشرفت های فراوانی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رسول خضری در موافقت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز خوشحالم که در سال ۹۲ از آقای حجتی دفاع کردم در این چهارسال ایشان کارنامه قابل قبولی داشتند رشد ۳ /۵ درصد صنعت کشاورزی کارکمی نیست .

او ادامه داد: تولیدات باغات ما ۲۱ میلیون تن افزایش داشته و کمتر حوزه‌ای را می‌شود در صنعت کشاورزی یافت که پیشرفتی نداشته است.

نماینده مردم آذربایجان غربی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه عنوان کرد: آقای حجتی براساس اقتصاد مقاومتی مخصوصا محورهای ششم و هفتم این سیاست اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را برنامه ریزی کرده اند و پیشرفت‌های فراوانی داشته اند. ما در حوزه چغندر قند، جو، نخود و دانه‌های روغنی با تولید افزایش و صادرات روبرو بودیم.

این نماینده مجلس با بیان کردن آمار و ارقام گفت: امروز ۹۱ درصد ارزش غذایی ما در داخل تامین می‌شود در حوزه کسب و کار ما رشد ۳۲ درصدی داشتیم .

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما امروز از مدرک آقای حجتی ایراد می گیرید ایشان ۳۰ سال است که در صنعت جهاد کشاورزی حضور دارد. هنگامی وزارت کشاورزی تشکیل شد مقام معظم رهبری کلمه جهاد را به آن اضافه کردند که آقای حجتی در این راه واقعا جهاد نموده است . او ۳۰ سال است که تجربه کسب می کند و به خوبی امور را انجام دهد .

خضری در ادامه خاطرنشان کرد: در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم. خرید تضمینی ما ۱۴۰ درصد افزایش یافته است ظرفیت سردخانه‌های ما از ۳/۱ میلیون تن به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا کرده است. منابع تولید آب و خاک ما ۱۴ درصد افزایش یافته است .

او ادامه داد: آبیاری باغات به ۳۷۰ هزار هکتار رسیده است. آقای حجتی در بخش آبزیان توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این بخش تولیدات به ۲۱۵ هزار تن رسیده است. در حوزه شکر نیز ما افزایش ۵۰ درصدی را داشتیم.

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد البته ایراداتی نیز به آقای حجتی گرفته شود. این که ما گندم را از گندمکاران می‌خریم کار بسیار خوبی است اما باید به موقع نیز مطالبات آنان را فراهم کنیم. بحث بازرگانی داخلی و خارجی در صنعت کشاورزی بسیار مهم است این وزارتخانه با دیپلماسی آقای ظریف باید بازار لازم را برای محصولات کشورمان را بوجود بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز