خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در پاسخ به امیرآبادی فراهانی:

نمایندگان نسبت به اختصاص بخشی از زمان نطق خود به نماینده‌ای دیگر تعهد انسانی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۲۹

نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه هنگامی که یک نماینده بخشی از زمان نطق خود را به نماینده دیگر اختصاص می‌دهد، براساس آیین‌نامه نمی‌تواند از آن انصراف دهد، این کار را در راستای «تعهد انسانی» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: براساس بندی از آیین‌نامه داخلی مجلس، هر یک از نمایندگان حق دارند تمام یا بخشی از وقت خود درخصوص موافقت یا مخالفت با وزیر پیشنهادی در اختیار نماینده دیگری قرار دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلی که پیش آمده آن است که وقتی نماینده‌ای ۵ دقیقه از زمان خود را در اختیار نماینده دیگری قرار می‌دهد، اسامی مخالفان و موافقان به صورت تلفنی به شبکه خبر اطلاع داده می‌شود و این شبکه اسامی را به صورت زیرنویس در تلویزیون اعلام می‌کند؛ بنابراین زمانی که نماینده‌ای از زمان خود به نماینده دیگر می‌دهد ولی خودش همچنان از آن استفاده می‌کند، مشکل به وجود می‌آید که جالب نیست. 

او افزود: براساس آیین‌نامه زمانی که یک نماینده بخشی از زمان نطق خود درخصوص مخالف یا موافقت یا وزیری را به نماینده دیگر می‌دهد، دیگر نمی‌تواند بگوید من این زمان را نمی‌دهم. 

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما هم از لحاظ آیین‌نامه‌ای صحیح است و هم به لحاظ تعهد انسانی قابل قبول است. باید توجه داشت که کسی ما را وادار نکرده که وقت خود را به شخص دیگری واگذار کنیم، ولی وقتی که مثلا می‌گوییم ۵ دقیقه از وقت خود را در اختیار نماینده دیگری می‌گذاریم، بعد مجدداً بگوییم زمان نمی‌دهیم، این درست نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین لازم است نمایندگان درخصوص واگذری وقت موافقت یا مخالفت با وزیر به یکدیگر تأمل کنند و در این رابطه مراعات کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز