خبرگزاری کار ایران

شهیندخت مولاوردی مطرح کرد:

جمع‌آوری چهارصد صفحه توهین‌ به معاونت زنان در دولت‌یازدهم/ زنان دنبال به دست آوردن سهم خود هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۲۵

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق‌شهروندی از جمع‌آوری چهارصد صفحه توهین‌های مختلف به معاونت زنان در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در مراسم معارفه خود به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه ارتقای سطح مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در نتیجه مجموعه اقدامات دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده محقق شد، اظهار کرد: دولت‌یازدهم دولتی را تحویل گرفت که دارای توسعه نامتوازن بود و مشکلات زیادی را در عرصه‌های مختلف برای کشور سبب شده بود بنابراین دولت‌یازدهم با اولویت‌بندی اقتصاد و توجه به حوزه بین‌الملل کار خود را  آغاز کرد و در ادامه برای حل دیگر مشکلات قدم برداشت.

وی ادامه داد: پیش از آن ما شاهد مذاکره برای مذاکره بودیم که نتیجه آن گسترش فقر و آسیب‌های اجتماعی بود که وضعیت زنان هم از این قاعده مستثنی نبود.

مولاوردی با اشاره به زنانه‌شدن آسیب‌های اجتماعی در ابتدای دولت‌یازدهم گفت: شاهد پایین آمدن سن اعتیاد و فحشا و افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار بودیم. همچنین غیرفعال شدن سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان و تنزل سرمایه اجتماعی از مختصات آغاز به کار دولت یازدهم بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی متذکر شد: تلاش ما در این معاونت این بود که این معاونت را مرجع ملی امور زنان و محل پیشرفت زنان به عنوان ماموریت اصلی خود، نه ماموریت محوله به آن معرفی کنیم که در همین راستا تدوین اطلس زنان و نقشه آسیب‌های اجتماعی زنان و ۱۸۰ نقشه موضوعی، تدوین ۳۱ گزارش وضعیت زنان و خانواده در استان‌ها در همین راستا انجام شد.

او افزود: در معاونت امور زنان با کنار گذاشتن سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر آسیب‌های اجتماعی جامعه را نسبت به این مسائل حساس کردیم و امروز افکار عمومی حتی در عالی‌ترین سطح به این مسائل توجه دارند و امیدواریم مطابق برنامه ششم توسعه در پایان برنامه شاهد کاهش ۲۵ درصدی آمار آسیب‌های اجتماعی باشیم.

مولاوردی افزود: تدوین سند پشتیبان برنامه ششم توسعه و انجام پروژه مطالبات و انتظارات زنان ایران شناسایی مسائل نیازمند به اقدام فوری، اجرای ۸ نشست منطقه‌ای ترویجی در حوزه زنان از دیگر اقدامات معاونت در جهت ماموریت‌های اصلی خود است.

او همچنین خاطرنشان کرد: باید توانایی زنان را در چارچوب قانون به رسمیت بشناسیم. این مساله امروز نه یک انتخاب بلکه الزام و اجبار است. زنان در ۴۰ سال گذشته سهم خود را در دانشگاه‌ها محقق کرده‌اند. زنان و دختران ما امروز دنبال به دست آوردن سهم خود در بازار کار هستند.

مولاوردی با اشاره به افزایش سمن‌های زنان از هزار و ۶۷۷ مورد در سال ۹۲ به دو هزار و ۶۷۰ مورد در شش ماه اول سال ۹۶ بیان داشت: بانک اطلاعاتی سمن‌های زنان و خانواده تهیه شده است.

مولاوردی با اشاره به اتهامات بی‌پایه و اساس در زمینه فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده بیان داشت: اتهاماتی درباره کشاندن پای زنان از خانه به محیط کار به ما مطرح شد اما تلاش ما آشتی میان شغل و خانواده بود. متاسفانه معاونت آماج انواع توهین‌ها، اتهامات بود که مجموعه این موارد را در چهارصد صفحه آماده کرده‌ایم. این توهین‌ها یا ناشی از عدم آگاهی است یا به عمد و علم بوده که به مجموعه سناریوها در برخورد با دولت به ویژه معاونت امور زنان برمی‌گردد.

او در پایان تاکید کرد: نمایندگان زن مجلس نهم کمترین ارتباط را با معاونت زنان داشتند و برای فعالیت‌های ما کارشکنی می‌کردند. با نیت‌خوانی  دنبال نتایج دلخواه خود بودند. سنگ‌اندازی کردند اما معاونت زنان پا را فراتر از اسناد بالادستی قرار نداد و نگاه ما به زنان همواره یک نگاه انسانی به عنوان نیمی از جمعیت کشور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز