خبرگزاری کار ایران

باقری در دیدار با وزیر دفاع ترکیه:

مرزهای ایران و ترکیه همواره مرزهای دوستی بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۱۷

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با وزیر دفاع ترکیه دیدار و در زمینه راهکارهای گسترش مناسبات و همکاری‌های دفاعی میان دو کشور گفت‌وگو کرند.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمدباقری در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی، تاریخی و ژئوپلتیکی میان دو کشور گفت: مرزهای ایران و ترکیه طی ۴۰۰ سال گذشته همواره مرزهای دوستی بوده و امیدوارم این سفر علاوه بر افزایش همکاری‌های دوجانبه، نقطه عطفی در گسترش همکاری‌های دفاعی بین  دو کشور باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: پایبندی به دو اصل احترام بر تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر می‌تواند تعیین‌کننده امنیت، صلح و ثبات برای همه کشورهای منطقه باشد.

نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه در این ملاقات با تاکید بر عزم راسخ آنکارا برای جلوگیری از ورود بیگانگان به منطقه و ابراز خرسندی از این سفر گفت: حضور هیات نظامی ایران در چنین سطح عالی می‌تواند به توسعه روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور کمک کند.

در این دیدار مقرر شد، پیش‌نویس سند تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی - دانشگاهی در حوزه صنعت دفاعی تهیه و برای امضای وزرای ذی‌ربط دو کشور در فرصت مناسب پیش‌رو آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز