خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در تذکری مطرح کرد:

موافق صحبت کردن مخالف وزیر، خلاف شان مجلس است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۷۷

نماینده مردم اسلام‌آباد گفت: در جریان بررسی صلاحیت وزرا شاهد بودیم مخالفی در صحبت‌هایش گفت امیدواریم وزیر با رای بالا انتخاب شود و ما به این وزیر افتخار می‌کنیم که این خلاف رویه صحبت کردن در شان مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در تذکری با استناد ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی تاکید کرد که مباحث مربوط به بررسی صلاحیت وزراء جنبه گفت وگویی دارد و گفت: براین اساس مخالف باید نقد کرده و موافق به او جواب دهد و وزیر نیز پاسخ خود را مطرح کند .

او گفت: یکی از دلایل کم توجهی به مباحث مجلس این است که این روال شکل نمی‌گیرد . افراد نطقی را از پیش آماده کرده و طرف مقابل نیز نطق از پیش تعیین شده را قرائت می‌کند ومباحث سوالات بی‌پاسخ باقی می‌مانند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو خطاب به رییس مجلس گفت:‌ آقای لاریجانی در مجلس هشتم سابقه این مساله وجود داشت. نماینده وقت مخالف گرفت اما در جایگاه موافق صحبت کرد.  و پانزده دقیقه وقت خود را به هیچ کس ندارد چرا که هدف این بود که وقت مخالف را بگیرد. رییس وقت مجلس پس از دوبار تذکر در مرتبه سوم تریبون را از او گرفت .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آقای لاریجانی شما تذکر را به خوبی مطرح می‌کنید ولی در عمل آیین‌نامه اجرا نمی‌شود. ما شاهد بودیم مخالفی در صحبت هایش گفت امیدواریم وزیر با رای بالا انتخاب شود و ما به این وزیر افتخار می کنیم.

فلاحت‌پیشه خارج از رویه صحبت کردن را خلاف شان مجلس دانست و گفت: شان وکیل و وزیر در قانون اساسی برابر است و قرار براین نیست برخی این دوستان این شان را رعایت نکنند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد اگر کسی مخالف صحبت می کند باید با حضور آن وزیر مخالفت کند و با توجه به اینکه اکنون بحث رای اعتماد است نماینده مخالف با حضور وزیر مخالفت کرده و نماینده موافق با وجودش موافقت می کند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: اگر کسی بگوید ما فلان سوال را از شما داریم نمی‌توان به آن اسم مخالفت داد. البته من نشنیده‌ام کسی گفته باشد امیدوارم وزیر رای بالا بیاورد اما اگر چنین بوده اشکال دارد.

لاریجانی تصریح کرد: ممکن است وزیری مخالف نداشته باشد که اشکالی هم ندارد بنابراین دوستان رعایت کنند و اگر واقعا مخالف هستند، با وزیر مخالفت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز