خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن آبادی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کار و امور اجتماعی:

ربیعی بارها اعلام کرده علاقه ای به کار اقتصادی ندارد/ برای رسیدگی به امور اقشار ضعیف نمی‌توان وزیر اتوکشیده گذاشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۷۲

ایمن آبادی در تایید وزیر پیشنهادی برای وزارت کار گفت: کسی که وظیفه اش این است که در بطن جامعه به این اقشار خدمت کند باید از خود اینها باشد. ما نمیتوانیم یک وزیر اتو کشیده را بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی جعفری ایمن آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: ما قرار است درباره وزارت‌خانه‌ای صحبت کنیم که حقوق کارگران و درمان آنها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه وظایف آن است.

او با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره عملکرد شستا و ارتباط دادن عملکرد این بخش به وزیر کار گفت: عملکرد شستا که پنج تا ده درصد وظیفه این وزارت خانه است مطرح شده در حالی که خود وزیر بارها گفتند من علاقه‌ای به کار اقتصادی ندارم و هرچه زودتر تکلیف شستا را روشن کنید. 

نماینده مردم رشت افزود: وظیفه این وزارتخانه سازماندهی کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی است. کسی که وظیفه اش این است که در بطن جامعه به این اقشار خدمت کند باید از خود اینها باشد. ما نمی‌توانیم یک وزیر اتو کشیده را بگذاریم. دکتر ربیعی کسی است که کارنامه نسبتا موفقی دارد. من خواهش می‌کنم از ایشان که با آقای پور ابراهیمی همکار بنده ( که به عنوان مخالف صحبت کرد) بنشیند و ابهامات را بر طرف کند. ولی آقای ربیعی کارنامه قابل قبولی دارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: ما از سال ۹۳ تفاوت‌های فاحشی در حوزه وزارت کار داریم. جمعیت فعال کشور از ۲۳ به ۲۵ میلیون رسید؛ نرخ مشارکت با این تغییر از ۳۷ درصد در سال ۹۳ به ۳۷.۴ در سال گذشته رسید. روند نزولی نرخ مشارکت زنان متوقف شده و تصمیم برای پیدا کردن شغل در این قشر از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد رسیده است. 

او خاطر نشان کرد: در حوزه توسعه کار آفرینی به عنوان دغدغه کشور فعالیت‌های خوبی در وزارت کار شده است. طرح کارورزی دانشجویان و طرح توسعه اشتغال روستایی و طرح تکاپو از جمله این اقدامات مثبت است. در حوزه بهبود رفاه اجتماعی یکی از اقدامات تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان برای تجمیع آمار مورد نیاز برای هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است. قانون حمایت از کودکان و نوجوان بی‌سرپرست و بد سرپرست در دوران ایشان بوده؛ توسعه خدمات بهزیستی از اقدامات این وزارتخانه بوده که برای خدمات رسانی به معلومین در نظر گرفته شده است. 

نائب رییس فراکسیون مستقلین افزود: در دوران ایشان رشد ۵۲ درصدی پایگاه‌های خدمات اجتماعی و رشد ۷۳ درصدی در میزان کمک‌های اجتماعی در حاشیه‌ها را شاهد بودیم. همکاری با نهادهای مدنی و تشکل‌های کارگری و نظارت بر مراکز بهداشتی از اولویت‌های این وزارت خانه بوده است. رشد ۵۷ درصدی تشکل‌های کارگری و گسترش پیشگیری از حوادث ناشی از کار نیز در دستور کار او قرار داشت. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه اولین ویژگی برنامه ایشان جامع نگری در برنامه است ادامه داد: ویژگی دوم، داشتن رویکرد اجتماعی است. این برنامه با هدف  توانمندسازی آسیب دیدگان است و به تسلط علمی و عملی ربیعی به این موضوعات علوم اجتماعی نیز تحسین برانگیز است. 

او با بیان اینکه وزارت کار تاکید بر سرمایه انسانی در بخش کارگری و تولیدی داشته است، گفت: ضمن احترام به نظر مخالفان از جمله استاد پورابراهیمی خواهش دارم در فضایی آرام طرح ها را اجرا کنید. چون ما نمی‌توانیم هر دقیقه وزیر را عوض کنیم. در چنین وزارت‌خانه‌ای چهار سال طول می‌کشد تا با وزارت خانه آشنا شوند و طبیعی است در این دستگاه اشکال هم باشد؛ اما بزرگترین اشکال ما که مورد تاکید رهبری هم هست مساله نظام جامع تامین اجتماعی است .

جعفرزاده در پایان تاکید کرد: من مطمئن هستم همه دوستان به آقای ربیعی رای می‌دهند و خواهش می‌کنم اگر ایشان رای آورد، نظام جامع تامین اجتماعی را در این کشور اجرا کند. می‌دانم بسترهای آن قبلا توسط ایشان ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز