خبرگزاری کار ایران

در تذکری مطرح شد؛

حضور همراهان وزرای پیشنهادی در صحن مغایر آیین‌نامه است/ لاریجانی: معاونان وزرا به جایگاه نمایندگان نروند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۴۲

نماینده مردم قائمشهر حضور معاونین وزرا در حین جلسه رای اعتماد به وزرا در میان نمایندگان را مغایر آیین‌نامه عنوان کرد و رییس مجلس نیز از معاونان وزرا خواست جایگاه نمایندگان مجلس نروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ادیانی‌راد در نشست علنی بعد از ظهر مجلس در تذکری با استناد ماده ۲۰۶ و ۸ آیین‌نامه داخلی اعلام کرد: در بحث مربوط به نامه وزیر پیشنهادی ارتباطات آنچه که به درستی تاکید کردید، وزرای پیشنهادی باید به سوالات مربوطه نمایندگان پاسخ دهند و اگر قرار باشد دوستان خلاف آنچه که شما به عنوان رییس مجلس گفتید تفسیر دیگری ارایه داده و کتبا پاسخگو باشد ، نوعی بدعت در بعد نظارتی و فلسفه ویژگی طرح سوال است.

او گفت: بحثی که جز اقتضائات شان مجلس است تاکید شده برخی مسوولان و معاونین محترم امور مجلس در جلساتی که دستور مجلس مرتبط با وزارت خانه و سازمان آنها باشد ، می‌توانند شرکت کنند. مگر این که قائل به تسری این مفهوم باشیم که چون دستور حال حاضر قائل به بررسی صلاحیت هیات وزیران است شاید حضور معاونان آنها جای سوال نباشد اما این گونه نیست .

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: آیین‌نامه می گوید فقط هنگامی که دستور مرتبط با وزارت خانه آنها باشد می‌توانند در صحن حاضر باشد حال آنکه در جلسه صبح مشخص بود که صلاحیت کدام وزرا در نوبت صبح و صلاحیت کدام وزرا در نوبت دوم است.

نماینده قائمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: حضور گسترده معاونان و دیگر همراهان وزرای پیشنهادی البته با برکت است و دوستان را زیارت می کنیم اما با روند آیین نامه مغایر است ضمن آنکه آیین نامه در بخش دیگری تسری دارد به جز نمایندگان هیچ کس مجاز به تردد در محوطه صندلی های صحن نیست اما به طور علنی برخی از دوستان غیر نماینده حضور پیدا می کنند.

ادیانی راد با اشاره به پخش زنده جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی یادآور شد:به نظر می رسد تجمع نمایندگان با وجود این که بعضا شاید لازم باشد اما اگر رعایت شود هم کار سریعتر پیش می رود وهم انتظام امور در مسیر خود قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر تاکید کرد: در مورد انتظام امور کاملا درست است و خواهشمند است عزیزان در صندلی خود مستقر شده تا هم کار سریعتر پیش رود و هم به شیوه صحیح تری انجام شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بحث ما رای اعتمادبه وزراء است موضوع به معاونان پارلمانی مربوط است و حضورشان اشکال آیین نامه ای ندارد اما اینکه باید در جایگاه خود در صندلی های ردیف جلو مستقر شوند صحیح است .

رییس مجلس خاطرنشان کرد: خواهش من از معاونین وزراء این است که در جایگاه نمایندگان نروند و نمایندگان نیز لطفا در صندلی جلو ننشینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز