خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در تذکری مطرح کرد؛

انتقاد از «ضد ولایت فقیه» خواندن یکی از وزرا ازسوی نماینده اصولگرای ارومیه / تاکید لاریجانی بر لزوم رعایت ادب و نزاکت در صحن

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۳۵

نماینده اعتدال‌گرای رشت با انتقاد از «ضد ولایت فقیه» خواندن وزیر پیشنهادی مخابرات ازسوی نماینده اصولگرای ارومیه در نشست علنی روز گذشته از رییس مجلس خواست که مانع از بیان این مطالب شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درجریان نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: در نظام جمهوری اسلامی که شهدای بسیاری تقدیم کرده و جانبازان و ایثارگران زیادی دارد، آزادی‌،‌ دموکراسی و مردم‌سالاری به اندازه‌ای است که وزرا در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و پشت تریبون مجلس می‌ایستند و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

او ادامه داد: در حکومت نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار می‌رود که افراد در بیان مطالبشان در پشت تریبون‌ها دقت به خرج دهند. چطور می‌شود که نماینده‌ای در پشت تریبون مجلس می‌رود و وزیری را که از خانواده شهداست، متهم می‌کند که اعتقادی به ولایت فقیه ندارد؟!

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود در نظام ولایت‌مدار که همه ولایت فقیه را دوست دارند، رییس‌جمهوری امور اجرایی کشور را در دست دارد و می‌گوید ۵۰ سال با رهبری رفاقت و ارادت دارد، وزیر ضد ولایت فقیه به مجلس معرفی کند و در کابینه خود قرار دهد؟!

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تقاضایم این است که جلوی بیان این مطالب گرفته شود تا مطالبی بیان نشود که با هیچ میزانی قابل اندازه‌گیری نیست.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اصل احترام و استفاده از بیان درست موضوع درستی است که باید نسبت به همه و وزرا رعایت شود و به افراد اتهام نزنیم.

او ادامه داد: با این حال نمایندگان آزاد هستند تا اگر مطالبی در ذهنشان نسبت به وزرا با ابهام روبرو است، آن را مطرح کنند که این آزادی عمل نمایندگان از نکات برجسته دموکراسی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در عین حال تذکر آقای جعفرزاده مبنی بر رعایت ادب و نزاکت حرف سنجیده و درستی است.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور نماینده اصولگرای ارومیه روز گذشته در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی مخابرات، در انتقاد و مخالفت با عملکرد محمدجواد آذری جهرمی، او را «ضد ولایت فقیه» خوانده بود و تذکر امروز نماینده رشت نیز در رابطه با این مسئله بیان شد.

باوجود آن‌که جعفرزاده اشاره‌ای به نام قاضی‌پور نکرده بود، طرح این تذکر این نماینده اصولگرای ارومیه را به‌شدت برآشفت و در ادامه قاضی‌پور خواستار بیان تذکر ماده ۷۹ در دفاع از خود شد که عدم صدور اجازه طرح این تذکر در آن لحظه، بر شدت عصبانیت قاضی‌پور افزود و تعدادی از نمایندگان اطراف صندلی او تجمع کردند تا او را آرام کنند. 

درنهایت علی لاریجانی بعد از چند بار آمد و شد قاضی‌پور و پس از پادرمیانی علی مطهری به نماینده ارومیه اجازه داد که تذکر خود را مطرح کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز