خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

امروز دیگر از اعتصاب‌های کارگری خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۰۵

نماینده رشت تاکید کرد: امروز بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصاب‌های کارگری خبری نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد صادق حسنی نماینده رشت در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:  همکاران؛ روزی که داعش به مجلس حمله کرد من هم مانند مردم ایران قدر امنیت را بیشتر فهمیدم بسیاری از چیزهایی که به رایگان در اختیار ما قرار گرفته‌اند زمانی قدر آنها را می‌دانیم که از دست‌مان می‌روند .

او خاطرنشان کرد: امروز بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصابات کارگری خبری نیست و آرامش در عین رکود گسترده برقرار است.

نماینده مردم رشت با اشاره به فیلم ماجرای نیمروز گفت: به قول کارگردان فیلم ماجرای نیمروز که مورد پذیرش مقام معظم رهبری قرار گرفت، او گفت که می‌خواستم به مردم ایران بگویم که نعمت امنیت همیشه برقرار نبوده است در دهه ۶۰ ناامنی همه کشور را فرا گرفته بود و جوانان انقلابی آن را خالصانه به ملت هدیه دادند .

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: دکتر ربیعی از نسل همان جوانان است خود را در دهه ۶۰ برای برقراری امنیت در کردستان و گیلان و جای جای ایران به آب و آتش می‌زد و امروز برای برقراری امنیت اجتماعی یا همان تامین اجتماعی شب‌ها در وزارت‌خانه می‌خوابد.

حسنی ادامه  داد: از وزارت رفاه چه می‌خواهیم؟ دکتر ربیعی چه کرد دولت قبل، از هدفمندی یارانه‌ها فرار کرد و آن را در نیمه راه رها کرد اما دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون را حذف کرد. البته از او انتظار داشتیم که یارانه خانوار بیشتری را حذف کند اما به او نمره قبولی بدهیم یا خیر؟

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: وضعیت بازنشستگان باعث شرمندگی همه ما مسئولان است اما عملکرد ۴ ساله اخیر را با ۸ سال قبل مقایسه کنید حداقل حقوق بازنشستگان در آن سال‌ها ۴۵۰ هزار تومان بود که امروز به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

او در ادامه افزود: در رابطه با بازنشستگان باید به ربیعی نمره قبولی داد دستمزد کارگران کمتر از تورم بود اما وزیر کار  در این زمینه نیز موفق عمل کرد امروز مددجویان بهزیستی و کمیته امداد راضی ترند یا سال ۹۲ ؟ کدام وزارتخانه برای افزایش مستمری مددجویان تلاش کرده است .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: مددجویان نمره قبولی به دکتر ربیعی یا مردودی.

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: دکتر ربیعی یک اشکال خیلی اساسی دارد او در معرفی و نمایش کارهایش ضعیف عمل کرده، بیمه همگانی برای ۱۱ میلیون نفر با مخالفت سایر مسوولین انجام داد اگر او وقت بیشتری صرف نمایش کارهایش می کرد درصد کمتری در مورد رای اعتماد به او مردد بودند.

او ادامه داد: روند رشد تولید ناخالص داخلی کشور نشان می دهد که سال ۹۱ کشور در پایین ترین رشد اقتصادی قرار گرفت  و به منفی ۸/۶ درصد رسید و این رشد در سال ۹۳ به ۳ و در سال ۹۵ به بالای ۷ درصد رسید که به محاسبه بانک مرکزی بالای ۱۰ درصد بود .

این نماینده مجلس ادامه داد: مهم آن است که توجه کنیم اشتغال پایدار که باعث پایدار اقتصادی است چگونه بوده این که در یک سال بتوانیم مساله اشتغال را برطرف کنیم امکانپذیر نیست معمولا در دوره های پس از رکود مساله بیکاری با کمی تاخیر خود را نشان می دهد  که این مساله خود را محکوم می کند.

او در ادامه تصریح کرد:اشتغال به طور جدی در سال باعث رشد اشتغال است درآمدهای نفتی و غیر نفتی در ابتدای دولت یازدهم ۴۳ درصد بود که منجر به کاهش تقاضای کل شد.

او ادامه داد: سرمایه گذاری یکی از مولفه های اقتصاد است و بر اشتغال اثر جدی دارد در دو دولت نهم و دهم با وجود درآمد بالای کشور به جای آن که این سرمایه ها به سرمایه گذاری اختصاص یابد به صرف هزینه های درآمدی جاری کشور شد.

جوریانی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد درآمد کشور در دولت نهم و دهم صرف هزینه های جاری شد که تاثیر اشتباهی این سرمایه گذاری ها منجر شد در سال ۸۴ اشتغالی حاصل نشود .

او در ادامه افزود: بگذریم که مطالبات بانکی باقی مانده نشان دهنده آن است که در همان میزان سرمایه‌گذاری اعلام شده سرمایه‌گذاری در مسیرهای دیگری صورت گرفته است پس چه چیزی کشت کرده بودیم که حالا بخواهیم آن را درو کنیم.

نماینده مجلس دهم خطاب به حاضرین گفت: برای آن که بفهیم دولت یازدهم چه کرده است توجه شما را به این نکته جلب می کنم که در سال ۸۴ جمعیت شاغل کشور معادل ۲۰ میلیون و۸۰۰ نفر بود که در سال ۹۱ به بیست میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید این یعنی کاهش اشتغال  داشتیم.

او ادامه داد: در پایان امسال میزان جمعیت شاغل ما به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید ما در سال‌های اخیر هر ساله بالای ۶۰۰ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کردیم اهمیت این مساله زمانی آشکار می‌شود که بدانیم رشد جمعیت و افزایش نرخ مشارکت در سه سال اخیر اتفاق افتاده است. در سال ۹۲ نرخ مشارکت ۳۷ درصد بود که امروز به بالای ۶/۴۰ درصد رسیده است. یعنی جمعیت آماده به کار کشور از ۲۳ میلیون به ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده است.

حسنی تاکید کرد: تا قبل از دولت یازدهم شمار جمعیت شاغل کشور بنا به دلایل مانند افزایش سال‌های تحصیل یا رکود اقتصادی افزایش زیادی نداشتند اما در سال ۹۳ برای اولین بار پس از سال‌ها نرخ مشارکت که کاهش داشت،  افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم رشت در ادامه افزود: توجه ویژه‌ای که اقای ربیعی به اشتغال معیشت مردم داشته‌اند باعث شد اتفاقات مثبتی رخ بدهد.

او در پایان تاکید کرد: در چهار سال پیش رو باید  برای برنامه اشتغال کامل و فراگیری که اقای ربیعی ارائه دادند مشارکت همه دستگاه‌ها صورت بگیرد چه بخش خصوصی چه بخش دولتی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز باید یاری برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز