خبرگزاری کار ایران

بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

بی‌عدالتی در مجموعه پزشکان و حوزه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود/ بیمه‌ها وضعیت مناسبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۹۴

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بی‌عدالتی در مجموعه پزشکان و حوزه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود گفت: تفاوت بین حقوق پزشکان و سایر کادرهای پزشکی از جمله پرستاران حایز اهمیت است

به گزارش خبرنگار ایلنا سید هادی بهادری در مخالفت با سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت برای دولت دوازدهم بیان داشت: انصافا صحبت کردن از قاضی زاده هاشمی به عنوان مخالف سخت است.

نماینده مردم ارومیه افزود: باید از مجموع زحماتی که وزارت بهداشت ظرف ۴ سال دولت یازدهم در این وزارتخانه متحمل شده است تشکر کرد و انصافا یکی از شاهکارهای دولت یازدهم طرح تحول سلامت بوده است که به نوبه خود از تمام کسانی که در اجرای این طرح چه در دولت و چه در مجلس تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم. اما آنچه که مرا مجاب می‌کند در مخالفت با قاضی زاده هاشمی صحبت کنم  یکی از معضلاتی است که در سطح ملی با آن مواجه هستیم.

او افزود: بی عدالتی در مجموعه نظام پزشکان و حوزه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود. تفاوت بین حقوق پزشکان و سایر کادرهای پزشکی از جمله پرستاران حایز اهمیت است و حتی تفاوت بین پزشکان در حوزه متعدد نیز وجود دارد .

بهادری تاکید کرد:‌ نگرانی‌های در خصوص ادامه طرح تحول سلامت وجود دارد. با توجه به این که مقام معظم رهبری وزارت بهداشت را مسوول می‌دانند اما بیمه‌ها وضعیت مناسبی ندارند و این سوال به وجود می آید که در ادامه طرح تحول سلامت منابع چگونه تامین خواهد شد؟

او افزود: در برنامه پیشنهادی آقای قاضی‌زاده مطلبی درخصوص چگونگی تامین منابع مالی برای ادامه طرح دیده نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه تاکیدکرد: باید به موضوع بهداشت توجه شود چرا که پیشگیری بهتر از درمان است و این مساله مستلزم توجه بیشتری از جانب این وزارتخانه است .

او در ادامه بیان داشت: همچنین پیگیری طرح پزشک خانواده باید به طور جدی‌تر در دستور کار باشد .

نماینده مردم ارومیه گفت: در خصوص مسایل منطقه‌ای باید به این نکته اشاره کنم که آذربایجان غربی با توجه به اینکه  قدمت طولانی در حوزه پزشکی دارد و ۱۴۰ سال پیش مدرسه طب در آن تاسیس شده است، در بخش علوم پزشکی و دانشگاهی جزو ۲۰ دانشگاه اول بهداشت محسوب نمی‌شود. همچنین شاخص سلامت در آذربایجان غربی مناسب نیست و این استان، سی و یکمین استان کشور از نظر شاخص سلامت است. بنابراین انتظار داریم نگاه ویژه ای به این منطقه محروم از سمت وزارتخانه بهداشت شاهد باشیم.

بهادری گفت: ساخت بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی در ارومیه آغاز شد اما در ۴ سال گذشته یک آجر هم در ساختمان گذاشته نشده است و این سرمایه نباید بلاتکلیف بماند. همچنین یک تخت بیمارستان به این شهر اضافه نشده است. در استان آذربایجان غربی بیمارستان سوختگی وجود ندارد و حتی در حادثه اخیری که اتفاق افتاد، بیماران را به اصفهان منتقل کردند. چرا باید بیمار برای درمان این مسافت را طی کند؟

او ادامه داد: موقعیت خاص آذربایجان غربی که با سه کشور هم مرز است مستلزم این است که تلاش های مناسبی در آن انجام شود. می‌توانستیم در حوزه گردشکری سلامت مطرح باشیم اما این اتفاق نیفتاده است.

او در پایان گفت: مطمئنم که دکتر هاشمی با رای بالا موفق خواهد شد و برای او آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز