خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات روحانی در مجلس:

برجام دستاوردی مهم برای صلح و امنیت است/ توافق هسته‌ای به هر نحوی باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۸۶

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به خبرنگاران درباره صحبت‌های روز گذشته روحانی در مجلس تاکید کرد که دبیر کل سازمان ملل توافق هسته‌ای را یک دستاورد مهم دیپلماتیک برای امنیت و صلح جمعی می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اظهارات «حسن روحانی» رییس‌جمهور کشورمان در مجلس شورای اسلامی درباره برجام بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان داشته است.

حسن روحانی روز گذشته در سخنرانی خود در آغاز روند بررسی کلیت برنامه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: در صورتی که آمریکا به تحریم‌های خود ادامه دهد، ایران طی چند روز و چند ساعت می‌تواند قوی‌تر از گذشته به برنامه‌های هسته‌ای خود برگردد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در واکنش به این اظهارات و در پاسخ به خبرنگاران در این خصوص تاکید کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، توافق هسته‌ای را یک دستاورد مهم دیپلماتیک برای امنیت و صلح جمعی می‌داند.

او گفته: ما باید به هر طریقی که می‌توانیم، از این دستاورد حفاظت کنیم.

به گزارش ایلنا، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز گذشته (سه‌شنبه) بعد از هشدار های رییس‌جمهور کشورمان در مجلس شورای اسلامی که گفته بود در صورت ادامه تحریم‌های آمریکا، ایران می‌تواند ظرف چند روز یا چند ساعت از توافق هسته‌ای خارج شود، گفت: توافق هسته‌ای نباید به یک شکست بسیار عظیم تبدیل شود.

وی با تکرار برخی ادعاها گفت که ایران تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد.

هیلی در ادامه ادعاهای خود هشدار داد که  ایران باید نسبت به حمایت‌هایش از تروریسم و برنامه‌های موشکی و نقض حقوق بشر و عدول از قطع‌نامه‌های شورای امنیت پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز