خبرگزاری کار ایران

رضازاده در موافقت با ظریف:

اعتماد رهبری به ظریف مهمترین دلیل برای دفاع از وزیر پیشنهادی امور خارجه است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۲۵

نماینده مردم کازرون با بیان اینکه اعتماد رهبری به ظریف بزرگترین نعمت الهی برای وی و مهمترین دلیل برای دفاع از ایشان است گفت: مقام معظم رهبری درخصوص آقای ظریف گفته‌اند که در مقابل شش قدرت جهانی قرار گرفتن و دفاع از اهداف و منافع جمهوری اسلامی، تدین و شجاعت و مقاومت و ایستادگی، دلسوز و انقلابی بودن از نقاط قوت دکتر ظریف است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین رضازاده پیش از ظهر امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در موافقت با محمدجواد ظریف گفت: ضمن تشکر از همه عزیزان به ویژه مخالفان محترم که صحبت‌هایشان جنبه تذکر داشت و نه مخالفت، و همچنین تشکر از آقای روحانی برای معرفی هیات وزیران به ویژه وزیر ارتباطات که نشان از باور ایشان به جوانان است، تشریف‌فرمایی وزرا به خانه ملت را تبریک می‌گویم. 

او وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه را با اخلاق و دوست‌داشتنی توصیف کرد و اظهار داشت: اگرچه زبان و قلم قاصر به بیان تمامی فضایل این عزیز نیست، مهمترین دفاع، توجه به تفاوت سیاست خارجی فعلی با گذشته است که نشان از دیپلماسی قوی آقای ظریف است. ما‌ه‌ها بحث با کشورهایی که سابقه خنجر زدن و استعمار دارند، کاری بسیار دشوار است که ایشان در آن عرصه موفق بودند. 

نماینده کازرون در مجلس با اشاره به پایبندی ظریف به رهنمودهای رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری درخصوص آقای ظریف گفته‌اند که در مقابل شش قدرت جهانی قرار گرفتن و دفاع از اهداف و منافع جمهوری اسلامی، تدین و شجاعت و مقاومت و ایستادگی، دلسوز و انقلابی بودن از نقاط قوت دکتر ظریف است. 

رضازاده با بیان اینکه اعتماد رهبری به ظریف بزرگترین نعمت الهی برای وی و مهمترین دلیل برای دفاع از ایشان است، خاطرنشان کرد: برای اینکه عملکرد ظریف را بهتر متوجه شویم باید از وضعیت عرصه سیاست خارجی و جایگاه بین‌المللی ایران تا پیش از دولت یازدهم آگاه شویم. 

او افزود: ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت، صدور قطعنامه‌های تحریمی ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل، اجماع‌سازی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای منزوی کردن ایران در جهان، معرفی پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به عنوان تهدید جهانی، ایران هراسی و تنزل جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی و... وضعیتی بود که ایران تا پیش از دولت یازدهم گرفتار آن شده بود. این وضعیت آثار نامطلوبی بر اقتصاد کشور داشت که نرخ ریسک سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور افزایش داد، رشد منفی ۸/۶ درصدی کشور، تورم ۴۵ درصدی، کاهش صادرات و افزایش واردات، کاهش درآمدهای شدید نفت و افول وضعیت کسب و کار را موجب شده بود. 

این نماینده موافق ظریف با بیان اینکه دولت یازدهم در سال ۹۲ در چنین شرایطی سکان اداره کشور را در دست گرفت، ابراز داشت: لازم بود راهبردهایی برای بهبود وضعیت منطقه و جهانی اتخاذ شود. این کار ممکن نبود مگر با انجام گفت‌وگوها که برجام اولین آزمونی بود که در این راستا صورت گرفت و آقای ظریف در این باره موفق بود. 

رضازاده با بیان اینکه اتخاذ رویکرد منطقی، تعامل و گفت‌وگوهای سازنده موجب گشایش در سیاست خارجی شد، عنوان کرد: از دستاوردهای مهم دستگاه دیپلماسی تحت صدرات ظریف در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و... می‌توان به خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل، تثبیت جمهوری اسلامی ایران در فضای بین‌المللی به عنوان کشوری اهل دیپلماسی و تعامل، آشکار شدن قدرت دیپلماسی کشور، آزاد شدن میلیاردها دلار از اموال بلوکه شده ایران، رفع تحریم‌ها، باز شدن فضای بین‌المللی به سود ایران، از بین رفتن اتحاد امریکا با قدرت‌های بین‌المللی علیه ایران، ایجاد فضای مطلوب سرمایه‌گذاری و افزایش تولید و فروش نفت اشاره کرد. 

او با بیان اینکه وزارت امور خارجه توانست موانع موجود را بر سر راه پیشرفت اقتصادی کشور و همچنین همکاری بین‌المللی بردارد که دستاورد بزرگی برای ظریف و دولت است، یادآور شد: قبلا فضای همکاری با ایران هزینه‌بر بود ولی امروز همکاری با ایران غمینت است. 

نماینده کازرون در مجلس با تاکید بر اینکه توجه داشته باشید کشور از نظر منطقه‌ای و بین‌الملی در شرایط خطیری است، بیان کرد: علیرغم موفقیت‌های قابل توجه در این چهار سال، چالش‌ها و موانع زیادی وجود دارد که برخی از آنها را می‌توان نابسامانی‌های سیاست داخلی و حزبی آمریکا، سیاست مقابله و تهدید و تحریم ایران توسط امریکا، عناد دولت جدید امریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه با ایران، تلاش برای بی‌اثر کردن برجام، تلاش برای بازگرداندن فضای ایران هراسی و امنیتی‌سازی ایران از طریق موضوعات منطقه‌ای، تلاش بر ایجاد تنش در روابط ایران با کشورهای منطقه‌ای نام برد. 

رضازاده با بیان اینکه غلبه بر چالش‌ها و موانع مستلزم هماهنگی و سپردن امور به دست دیپلماتی همچون ظریف است، گفت: تامین حداکثری منافع ملی در گرو اجماع در سیاست خارجی، پزهیز از ترجیح دادن منافع جناحی به منافع ملی در رسانه‌ها و حتی صداوسیما، پرهیز از سیاست‌های متفرق در عرصه اقتصادی، پرهیز از اقدامات و سخنان تنش‌زدا و پرهیز از اقدامات گروه‌های خودسر همچون حمله به سفارتخانه‌ها است. 

او با بیان اینکه ظریف اهل ابتکارات نو و اهل تحول است، اظهار داشت: او نخستین زن در جمهوری اسلامی به شورای معاونان برد و به عنوان سخنگو منصوب کرد. اولین سفیر زن را او منصوب کرد. ظریف به قومیت‌ها و اقلیت‌ها توجه داشته و اولین سفیر از اقلیت‌های قومی و مذهبی را او منصوب کرده است. او مصمم است تا ساختارهای گذشته را بکشند و با ایجاد معاونت اقتصادی بتواند در عرصه جذب سرمایه‌گذاری خارجی نقش‌‌آفرینی کند. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: ظریف در دستگاه دیپلماسی موفق بوده و فرد موفق و صالح‌تری از او در این باره وجود ندارند. لازم است تا با رای بالا به او قدردانی ملت به ایران و نمایندگان را نشان دهیم و خستگی کار را از تن او در بیاوریم تا بتواند با قدرت و صلابت به کار خود ادامه دهد. 

رضازاده در پایان تاکیدکرد: آقای ظریف ممنون که گفتی هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز