خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در جلسه رای اعتماد به وزرا:

افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است/ پیمان می‌بندم حافظ حریم خصوصی مردم باشم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۲۰۸

وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه سیاست او بستن فضای مجازی نیست، گفت: در پیشگاه ملت پیمان می‌بندم که حافظ حریم خصوصی مردم باشم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا محمد جواد آذری جهرمی در جلسه رای اعتماد به وزرا ضمن ابراز خوشحالی از این که در مقطعی از عمرش که جوان خطابش می‌کنند به عنوان گزینه وزارت معرفی شده گفت: من خوشحالم از اینکه حلقه وصل نسل اول و دوم انقلاب با نسل سوم باشم. خدا را شاکرم با مسئولیتی بزرگ به امتحانم فرا می‌خواند. از رییس جمهور تشکر می‌کنم که من را برای پست وزارت انتخاب کرده‌اند. 

وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات یاد امام و شهدا را برای اینکه فرصت حضور در یک فضای دموکراتیک و کشوری با امنیت را در منطقه ای بحران زده فراهم کرده‌اند گرامی داشت و گفت: از نمایندگان مخالف آقای پور مختار که از خانواده شهدا هستند و سوال کردند، از آقای قاضی‌پور با غیرت و همچنین از خانم زر آبادی که از خانواده روحانیت هستند و سوالاتی داشتند تشکر می‌کنم ؛ اما تنها موردی که من را مکدر کرد با اینکه می‌دانم آقای قاضی پور منظوری نداشت این بود که گفتند من به ولی فقیه اعتقاد ندارم. مکدر شدم چون افتخار من اعتقاد به ولایت فقیه است.

او با ذکر خاطره‌ای از مدیریت خود در چهار سال گذشته به عنوان پاسخ به این سوال که در چهار سال گذشته چه کارهایی کرده است گفت: در جریان سیل اخیر مناطق کشور ما به همراه دکتر واعظی توفیق داشتیم به بوشهر برویم. در فرودگاه بوشهر استاندار با چهره‌ای بر افروخته شاید چون جرات نداشت به وزیر نگاه کند به من نگاه کردند گفتند این چه وضعی است؟ فیبر نوری قطع شده؛ ما به هزار سال پیش رفتیم؛ با دود خبر می‌دهیم. گفتند سیل آمده، باعث رانش زمین شده و فیبر قطع شده؛ اما از طریق شبکه رادیویی تلفن و موبایل را وصل کردیم. گفتم موبایل و پیامک که کار می‌کند؟ گفتند ما اینترنت می‌خواهیم چراکه نمی‌توانیم مدیریت بحران کنیم. چون تمام مردم برای هیجانی که دارند به مناطق سیل زده می‌آیند و احتمال آسیب انسانی وجود دارد، ارتباط قطع است . 

او ادامه داد: من در پاسخ گفتم این چیزهایی که گفتید هزار سال پیش نیست ؛ برای چهار سال پیش است. در این چهار سال رشدی رخ داده که اگر اینها را بگیرند فکر می‌کنید هزار سال پیش است. 

جهرمی در پاسخ به سوال دیگری درباره جابجایی نقاط شبکه گفت: من به جزییات نمی پردازم چون در حوصله مجلس نیست؛ البته در مجمع دانشگاهی در حضور استاد عزیزم دکتر عارف باید بنشینیم و پاسخ گو باشیم اما مردم متوجه هستند که کیفیت شبکه، دو سال پیش چه بوده و اکنون چه شده است. اگر به سمت بخش خصوصی رفتیم قانون به ما گفته! افتخار ماست که عمل به قانون می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: اگر مسیر ما درست نبوده چرا وقتی من انتخاب شدم سندیکای مخابرات نامه می‌زند و از رییس جمهور تقدیر میک‌ند؟ ‌من شایسته این لطف نبودم اما عرض می‌کنم که شما ببینید چه می‌گویند. 

او افزود: برادر بزرگواری که به لحاظ سیاسی شٱنیتی دارند نامه‌ای  زدند و حمایت کردند.این در حالی است که من این ایشان را نمی شناختم. او  شب به من زنگ زد گفتم چرا حمایت کردید؟ گفت: داماد من، به تعبیر خودشان، روی سر من ایستاده، گفته باید حمایت کنی. گفت داماد من که در یک شرکت نوپای شبکه ای است گفته در این دو سال تحولاتی رخ داده که حرف هایی که درباره ایشان زده می شود حق نیست.

جهرمی افزود:  البته من این کار را به تنهایی انجام ندادم. همه جوانان و پرسنل وزارت ارتباطات این حماسه را آفریده اند. همه آنها پروژه دوازده سال زمین مانده شبکه ملی ارتباطات را جلو بردند. این پروژه اجرا شده. البته ما کمبود داریم اما شبکه اجرا شده. اینها مدیون عزم ملت در سال ۹۲ و رای آنها به روحانی و وفای به عهد روحانی و مدیریت دکتر واعظی و تلاش وزارت ارتباطات بود. من به عنوان یک عضو تلاش کردم.

او اظهار کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بعد از چهار سال فعالیت شبکه زیرساخت ‌های توسعه ارتباطات و اطلاعاتی، قطعی نداریم. روزی برقراری ارتباطات تهدید امنیتی بود اما امروز این برقرار نبودن ارتباطات است که تهدید محسوب می‌شود.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید. تهدید آن بسیار قوی است که فضای مجازی را به قتلگاه جوانان تبدیل می‌کند و فرصتش در حدی است که ما را به جهان معرفی می کند و فضای اسلام را صادر می‌کند. نگاه به فضای مجازی فرصت محسوب می‌شود.

جهرمی افزود: کسی موافق بستن فضای مجازی نیست چون این امر عاقلانه نیست. تهدیداتش بسیار بزرگ است و ضعف ما را نشان می‌دهد. هجوم تهدیداتش آنقدر زیاد است که ضعف ما را نمایان می‌کند اما این به خاطر نبود همدلی و همکاری است. با متهم کردن همدیگر آیا می‌توانیم در برابر دشمنان و تهدیدات بایستیم؟ چهار سال چوب خوردیم، کار کردیم و دم نزدیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و اطلاعات کشور در رابطه با فضاهای مستهجن در شبکه‌های اینترنتی عنوان کرد: یک محتوای مستهجن هم برای ما زیاد است اما آیا برای کنترل باید آن را بست؟ در فضای مجازی بی‌غیرت نیستیم. پیگیر حقوق و مطالبات مردم هستیم. اگر شبکه‌های مجازی را ببندیم مردم را در مقابل خود قرار می‌دهیم. آیا این امنیت ایجاد می‌کند؟

او افزود: از دیدگاه آ‌ماری در کشورهای در حال توسعه ۱.۸۴ درصد اشتغال از فناوری اطلاعات و ارتباطات به دست می‌آید. در کشور درسال ۹۱ در حوزه ارتباطات ۴۵ هزار شغل داشتیم که در سال ۹۴ به ۵۰ هزار شغل و به این میزان در سال ۹۵، صدهزار شغل اضافه شد. اینها مدیون توسعه شبکه ملی اطلاعات است که اثراتش را در زندگی مردم می‌توان دید که نمونه بارز آن این است که دیگر از صف‌های طولانی برای ثبت اطلاعات کنکور و کارهای بانکی خبری نیست.

جهرمی تصریح کرد: برای ما خوب نیست که مدیر یک پیام‌رسان خارجی برای کشور تعیین تکلیف کند اما راه آن چیست. پیام‌رسان خارجی هیچ مانعی از لحاظ مالیات، تعیین حد و مرز و سانسور ندارد اما پیام رسان داخلی با این موارد مواجه است. بسیاری از جوانان ما در شبکه‌های جهانی مانند ماکروسافت و گوگل مشغول به کار هستند. اگر مشکلات جلوی پای جوانان را برداریم می‌توانیم اشتغال را در این عرصه در کشور توسعه دهیم. از ۹۰۰ هزار شغل در کشور صدهزار شغل به فناوری اطلاعات مربوط است که رئیس جمهور از ما خواسته‌اند و انتظار دارند که به ۳۰۰ هزار شغل برسیم.

او افزود: فضای کسب و کار اگر برای جوانان ما فراهم شود به کشور بازمی‌گردند و در شبکه‌های داخلی انجام وظیفه می‌کنند. شاخص‌های بخش مخابراتی در زیرساختمان انجام شده اما در بخش فناوری هنوز پیشرفت خوبی نداشته‌ایم.

آذر جهرمی خاطرنشان کرد:‌ برابر با سند برنامه ششم هر سه ماه یک بار به مجلس گزارش می‌دهد. در ۲۷ هزار روستا اینترنت نصب شده اما همه می‌دانیم که قابل استفاده نیست و علت آن گرانی مودم است. ما تعهد کردیم برای حل مشکل اینترنت و تلفن روستاها با دراختیار قرار دادن ارتباط طی ۴ سال آینده ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات افزود: توسعه نظام صیانت اجتماعی با همکاری همه مجموعه ها و دانشگاهی ها  و استفاده از تجارب اساتید دانشگاه ممکن است باید از ظرفیت زنان و بانوان نیز استفاده کنیم. همانطور که تاکنون این کار را می کردیم.

او تاکید کرد: فعالیت ما در زمینه آزادسازی و کاهش تصدی گری است و برای فرصت سازی تعامل را با شرکت های بین المللی در نظر می گیریم و در این راه با توجه به فرمایشات رهبری کار می کنیم باید برای شرکت های خود مان در خارج از کشور بازار پیدا کنیم .

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: اگر امروز آذری جهرمی به عنوان یک جوان شهرستانی برای سمت وزیری معرفی شده است ماحصل انقلاب است اگر قبل از انقلاب بود هرگز این فرصت ایجاد نمی شد زیرا در آن زمان یک حلقه بسته نورچشمی کارها را انجام می دادند .

او تاکید کرد: حالا که نظام مسیر را فراهم کرده و اگر نمایندگان به من اعتماد کنند متعهد می شوم که همه وجودم را وقف کار کنم. اگر امروز توان اجرایی نداشتم به این عرصه ورود پیدا نمی کردم. همه ما این اعتقاد را داریم که سیاست ما بستن فضای مجازی نیست نگاه ما فرصت محور و حفظ فرهنگ ایران اسلامی است و هیچگاه دچاروادادگی نمی شود.

جهرمی ادامه داد: باید از ظرفیت مجلس که عصاره فضایل ملت است استفاده کنیم. در همیجا پیمان می بندم که حافظ حریم خصوصی مردم باشم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز