خبرگزاری کار ایران

ربیعی در کمیسیون عمران:

اعتقادی به بنگاهداری صندوق‌ها ندارم

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۶۹۳

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت پایدارسازی صندوق‌ها، گفت: بی‌توجهی به فعالیت صندوق ها در آینده نزدیک همه بودجه کشور را می‌بلعد.

به گزارش ایلنا، کمیسیون عمران مجلس امروز (دوشنبه، ۲۳ مرداد ماه) میزبان علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی برنامه‌های این وزارتخانه بود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه بنده مبتنی بر برنامه ششم توسعه بوده و زمانبندی در آن دیده شده است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۴ سال آینده وزارت مدیریت بحران‌های اجتماعی خواهد بود.

ربیعی با بیان اینکه با توجه به ساختارسازی که در وزارتخانه صورت گرفته ماتریکس فقر آماده شده است، گفت: ما ۵ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه تاکنون داده‌ایم که این اقدام در راستای مقابله با فقر و اشتغالزایی بوده است.

او با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای پایدارسازی صندوق‌ها افزود: بی‌توجهی به این موضوع در آینده نزدیک همه بودجه کشور را می‌بلعد زیرا این صندوق‌ها کشوری مانند یونان را زمین زدند.

ربیعی با اشاره به توجه این وزارتخانه به خروج از بنگاه‌داری گفت: بنده اعتقادی به بنگاهداری صندوق‌ها ندارم؛ صندوق‌ها در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد دارند و ضرر آنها زیاد شده است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنده مسئول اشتغال مستقیم نیستم، تصریح کرد: برنامه اشتغال فراگیر مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای در دستور کار است و کارشناسان بین‌المللی در این زمینه به ما مشاوره می‌دهند.

ربیعی با تأکید بر اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با توجه به فنی و حرفه‌ای توانسته‌اند مسیر توسعه را بپیمایند، گفت: ساختار ما در این رابطه نیازمند اصلاح است و باید به سمت تکنولوژی‌های نوین حرکت کنیم.

وی ادامه داد: کنترل آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء کار بهزیستی و غربالگری‌های برای کاهش ناهنجاری‌ها در دستور کار است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم افزایی با سایر وزارتخانه در دستور کار است، تأکید کرد: سیاست‌زدایی از محیط کار در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد تا کار با عقلانیت انجام شود.

در ادامه این نشست محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه متولی کار و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: در این راستا بنگاه‌های بسیاری در اختیار این وزارتخانه قرار دارد تا در زمینه کارآفرینی موثر باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت سطح بهتری از رفاه برای مردم فراهم کند، افزود: باید از ظرفیت‌هایی که قانون در اختیار این وزارتخانه گذاشته برای رفع معضلات اجتماعی استفاده کرد.

محمدرضا ملکشاهی عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه بیکاری افزایش یافته است،  گفت: آمار دقیقی از بیکاری در کشور نداریم.

وی ادامه داد: نمی‌توانم قبول کنم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قبال ایجاد اشتغال بگوید مسئولیتی نداریم.

ملکشاهی در سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در حوزه توسعه مشاغل خانگی چه اقدامی صورت گرفته است؟

در ادامه این نشست حسین تختی نژاد عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اگر مسئول کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، مسئول چگونگی بکارگیری نیروها این وزارتخانه است، گفت: باید در نحوه بکارگیری نیروها تجدیدنظر صورت بگیرد.

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به خصوصی سازی در سوال از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گفت: برنامه شما برای سهام عدالت چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز