خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

در ایران تندروها هم خواستار حفظ برجام هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۸۸

خبر افزایش بودجه نظامی برنامه موشکی ایران در مجلس شورای اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های غربی داشت.

به گزارش ایلنا، «روزنامه نیویورک‌تایمز» در گزارشی در خصوص  اقدام اخیر نمایندگان مجلس ایران در تصویب قانون افزایش بودجه نظامی سپاه قدس و برنامه‌های موشکی در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا نوشت: در مجلس ایران نمایندگان درحالی که فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند به لایحه مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا رای مثبت دادند.

این گزارش همچنین تاکید کرد: این اقدام برای مقابله و انتقام‌گیری از قانون تحریم‌های ایران بوده که چندی پیش توسط ترامپ تصویب شد.

نیویورک تایمز مدعی شد: «ترامپ بارها تاکید کرده از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد. این اظهارات ترامپ موجی از نا‌امیدی را در ایران ایجاد کرده است. »

نیویورک‌تایمز با طرح این ادعا که مردم عادی از توافق هسته‌ای منتفع نشده‌اند، نوشت: پارلمان ایران در این لایحه تاکید کرده است که دولت جدید حسن روحانی باید آماده برنامه‌های استراتژیک برای مقابله با تهدیدات و اقدامات انحصارطلبانه  آمریکا در منطقه باشد.

نیویورک تایمز در ادامه مدعی شد: ایران به دنبال تحمیل تحریم‌ها بر کل دولت آمریکا و همه پرسنل آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و سازمان سیا است.

این گزارش با بیان این مساله که حسن روحانی با شعار کاهش تنش‌ها با غرب در دور اول پیروز رقابت‌های انتخاباتی شد، نوشت: لایحه مجلس باید به تایید شورای نگهبان که متشکل از فقها و حقوق‌دانان است، برسد.

بر اساس این گزارش افزایش بودجه نظامی ایران کمتر از ۸۰۰ میلیون دلار است و این تنها بخش کوچکی از آخرین هزینه‌کرد عربستان برای خرید سلاح از کمپانی‌های آمریکایی بوده است. سعودی‌ها ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده‌اند.

نیویورک تایمز مدعی شد: ایران ۲۶۰ میلیون دلار برای برنامه موشکی و نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار برای فعالیت‌های برون مرزی هزینه کرده است. بقیه هزینه‌های نظامی صرف پروژه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای خواهد شد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی دولت ترامپ مکررا برنامه موشکی ایران را به توافق هسته‌ای ارتباط می‌دهد.

در این گزارش همچنین گفته شده در ایران حتی تندروهایی که از توافق هسته‌ای انتقاد می‌کنند هم خواستار باقی ماندن برجام هستند. آنها نمی‌خواهند ایران مسئول شکست این توافق باشد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت: نیروهای مسلح ایران پاسخ فشارهای مکرر آمریکا را با آزمایشات موشکی بیشتر داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز