خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

آینده و تمدن بشری در اذهان و ایده های جوانان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۹۶۷

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی جوان یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت بهرام قاسمی به شرح زیر است:

چه شوری دارد به قله رسیدن، به اوج رفتن و در بلندی بودن، همه این لذت‌ها و شورها در جوانی جمع است؛ در اوج قدرت بودن، بر بلندای سلامت و نشاط ایستادن، در اوج سرزندگی و نیرومندی زیستن. هرچند این قانون زندگی دنیاست که هر فرازی، فرودی دارد و اوج جوانی هم پس از خود، فرود پیری را به دنبال می کشد. مولای متقیان، امام علی علیه السلام می فرماید: «دو چیز است که فضل و برتری آنها را نشناسد مگر آنکه آنها را از دست بدهد: جوانی و عافیت». 

ما وارد عصر جوانان شده‌ایم و آینده بشریت و تمدن بشری و حیات کره خاکی هم در دستان و هم در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد. دیگر نقش جوانان محدود و منحصر به عرصه‌های خاص مانند ورزش و هنر نیست، عرصه‌هائی که جوانان به مدد نیرو و شور و شوق جوانی قادر به عبور از مرزهای غیرممکن هستند و قدرت جسمی و روحی و فکری آنها همه موانع و حدود را درمی‌نوردند؛ بلکه امروزه جوانان، پیشگامان عرصه‌های علم و دانش و تکنولوژی نیز هستند.

اگر در گذشته تحول و تکامل در علوم دقیقه همچون فیزیک و ریاضیات تنها در ید قدرت دانشمندان بزرگی همچون ایزاک نیوتن بود، امروز دانشمندان جوانی چون شادروان پرفسور مریم میرزاخانی، بر تارک ریاضیات جهان نشسته‌اند و تحول در علوم مختلف و گسترش قلمرو و مرزهای دانش بشری مدیون ذهن زیبا و خلاق اندیشه‌ورزان و دانشمندان جوان است.

امروز کمتر عرصه‌ای است که به تسخیر جوانان درنیامده یا دست‌کم جوانان در آن نقش‌آفرین و تاثیرگذار نباشند، حتی عرصه سخت و میدان پر چالش سیاست نیز خالی از حضور جوانان نیست. امروز در بسیاری از کشورهای دنیا شاهدیم که جوانان فعال و با انگیزه و مبتکر و خلاقی وارد عرصه سیاست و سیاستمداری و حکومت و حکومتداری شده‌‌اند. اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر بازوان پرتوان، همت بلند، روحیه سلحشوری و اندیشه والای جوانان بنیان نهاده شده و هم انقلاب و هم نظام و هم جامعه و هم ملت ایران، از نیروی و ظرفیت عظیم جوانان بهره‌مند است. 

۲۱ مرداد ماه و ۱۲ اوت، مصادف با روز جهانی جوانان، فرصتی است برای تامل و توجه بیشتر به نقش و تاثیر جوانان بر حیات انسانی و آینده این کره خاکی. امروز و فردا از آن جوانان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز