خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی طرح مقابله با آمریکا؛

کواکبیان: منابع مالی برای تامین ۱۰ هزار میلیارد بودجه سپاه قدس ذکر شود / لاریجانی: معاذیری وجود دارد اما مشکلی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۷۶۵

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در جریان بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه خواستار ذکر منبع تامین منابع مالی تخصیص بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای سپاه قدس شد و رییس مجلس تاکید کرد که معاذیری در این رابطه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، هنگامی که نمایندگان ماده ۱۱ این طرح را بررسی می‌کردند، در تذکری در این رابطه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی ۲۴۰ نماینده‌ای که به این طرح رای مثبت دادند، گفت: اشکالی ندارد که اگر منبع تامین منابع مالی این ماده حتی اگر مشخص است، در طرح ذکر شود. 

او با اشاره به اصل ۷۵ قانون اساسی یادآور شد: اصل ۷۵ قانون اساسی به ما می‌گوید باید هزینه طرح‌ها مشخص شود و اگر قرار است این منابع از صندوق توسعه ملی یا هر بخش دیگری تامین شود، به لحاظ قانون اساسی موظفیم این منبع را ذکر کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این‌که شورایعالی امنیت ملی با هماهنگی مقام معظم رهبری این کار را انجام می‌دهند، به طور کامل مورد قبول ما است اما ذکر شدن این مسئله اشکالی ندارد و بنده در جلسات کمیسیون امنیت نیز این مسئله را مطرح کردم اما متاسفانه توجهی نشد. 

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: آن‌چنان که عرض کردم، منابع مالی این طرح فکر شده و برای حل این مشکل با شورای نگهبان نگهبان هم صحبت می‌کنیم. 

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معاذیری در این رابطه وجود دارد اما مشکلی نیست و نگران نباشید که این مسئله روی کاغذ باشد، بلکه به منابع آن فکر شده است. 

به گزارش ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا نماینده اصولگرای می‌اندوآب، شاهین‌دژ و تکاب نیز پیش از کواکبیان در تذکری به این مسئله اشاره کرده و خواستار ذکر منابع مالی این ماده از طرح شده بود. 

بنابر ماده ۱۱ طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا قرار است، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به سپاه قدس اختصاص داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز