خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در فراکسیون امید:

هیچ یک از بیمارستان‌های پایتخت در برابر زلزله مقاوم نیست/ بخشی از شهر تهران فروخته شده و بخشی نیز پیش فروش شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۰۲

وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم برنامه‌های خود را در فراکسیون امید تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز با حضور در فراکسیون امید علاوه بر پاسخ به سوالات نمایندگان برنامه خود برای ۴ ساله آتی وزارتخانه بهداشت و درمان ضمن تشکر از ریاست این فراکسیون گفت: امیدوارم بتوانیم در جهت کاهش مشکلات، سربلندی و تداوم انقلاب اسلامی هر آنچه در توان داریم انجام دهیم. ۴ سال گذشته با همه سختی‌ها و خوبی‌ها گذشت و کارنامه‌ای از آن به جا ماند که می‌تواند مهم‌ترین معیار قضاوت نمایندگان برای انتخاب وزیر دولت دوازدهم باشد.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت دوازدهم یادآور شد: در دولت جدید طرح تحول سلامت باید ادامه یابد، رئیس جمهور نیز در نطق انتخاباتی و بعد از آن تأکید داشتند حوزه سلامت و طرح تحول در اولویت قرار دارد.

برنامه قاضی‌زاده برای وزارت بهداشت دولت دوازدهم بر اساس برنامه ششم توسعه

او افزود: وزارتخانه بهداشت و درمان، وزارتخانه سختی است زیرا همه ایرانیان همه روزه با آن سر و کار دارند و این وزارتخانه در طول ۲۴ ساعت باید پاسخگو باشد. اقدامات انجام شده وظیفه است و در بخشی که کوتاهی شده مردم حق دارند انتقاد کنند. متأسفانه زمانی کار در این وزارتخانه را شروع کردیم که به مدت ۳ سال در دولت دهم به دلیل مشکلات بین وزیر و رئیس جمهور‌‌ رها شده بود.

قاضی‌زاده هاشمی تداوم طرح تحول سلامت و ادغام منابع بر اساس مصوبات برنامه ششم را از اولویت‌های دولت دوازدهم دانست و گفت: هر آنچه در قانون برنامه ششم به تصویب رسیده در برنامه پیشنهادی ما گنجانده شده است از جمله نظام ارجاع، توجه به بخش بهداشت، تأمین منابع پایدار، تنظیم درآمد‌ها و هزینه‌ها و مطالبه‌گری در قالب برنامه ارائه شده است؛ در واقع تصمیمات همه دستگاه‌ها از قوه قضائیه تا سایرین با وزارتخانه بهداشت و درمان سر و کار دارند.

کاهش آسیب‌ها به برنامه کل نظام منوط است

این وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در ادامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: کاهش آسیب‌ها به برنامه کل نظام منوط است اما در موارد مرتبط با این وزارتخانه قطعا دنبال خواهد شد.

او در پاسخ به سوال نمایندگان تهران مبنی بر کمبود خدمات در حوزه درمان گفت: این گلایه‌ها درست و بجا است اما باید بپذیریم کمک به مناطق محروم از بار خدمات درمانی در تهران می‌کاهد زیرا بسیاری از بیماران از مناطق محروم و حاشیه‌ها برای دریافت خدمات به تهران می‌آیند.

بخشی از شهر تهران فروخته شده و بخشی نیز پیش فروش شده است

قاضی‌زاده هاشمی با یادآوری اقدامات انجام گرفته در حوزه حاشیه پایتخت گفت: متأسفانه در شهرهایی چون قدس و ملارد با ۲ میلیون نفر جمعیت، قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، پیشوا و ورامین با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، رباط کریم و بهارستان با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی هم وجود نداشت اما با پیگیری‌های انجام شده بیمارستانی در بهارستان احداث شد و تا ۳ ماه آینده ساخت بیمارستانی در قرچک نیز به پایان می‌رسد.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت دوازدهم با تأکید بر کمک شهرداری تهران برای افزایش خدمات درمان پایتخت گفت: آقای قالیباف نیز کمک‌هایی به این وزارتخانه‌ کرده‌اند اما متأسفانه شهر تهران در بخشی فروخته شده و در بخشی نیز پیش فروش شده است لذا امیدواریم با کمک شهردار جدید خدمات‌رسانی در پایتخت را افزایش دهیم؛ شهرداری حتی با ارائه اراضی لازم می‌تواند به ما کمک شایانی کند.

هیچ یک از بیمارستان‌های پایتخت در برابر زلزله مقاوم نیست

او ادامه داد: متأسفانه تمام بیمارستان‌های فعلی پایتخت بیش از ۵۰ سال قدمت داشته که به هیچ عنوان در برابر زلزله مقاوم نیست بنابراین تلاش شده از بهترین اساتید منطقه در حوزه بهداشت و درمان تهران استفاده شود هرچند در تهران تقسیم‌بندی به شکل دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی بهشتی مشکلاتی را ایجاد کرد بنابراین تأکید داریم با برگزاری جلسه‌ای جداگانه نسبت به یکپارچگی مدیریت حوزه بهداشت و درمان تهران بحث و بررسی شود.

قاضی‌زاده هاشمی با یادآوری جلساتی با نمایندگان مجلس نهم گفت: در این جلسات اصل اشکال پذیرفته شد اما متأسفانه به نتیجه مطلوب نرسیدیم، بیمارستان‌های تخصصی کودکان نیز هر چند وضعیت خوبی ندارد اما نسبت به قبل ارتقاء پیدا کرده و در مورد بیمارستان مرکز طبی نیز قول می‌دهیم بهترین دارو و خدمات را ارائه کنیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت دوازدهم با یادآوری احداث همراه‌سرا در حاشیه بیمارستان‌ها به کمک شهرداری تهران گفت: این مراکز ایجاد شده اما همچنان مردم چادر می‌زنند از این رو امیدواریم با اتمام شعبه دوم بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مرکز طبی که اخیرا کلنگ‌زنی شده خدمات افزایش یابد.

وزارت بهداشت دولت یازدهم حتی یک نفر بازنشسته جذب نکرد/ تلاش برای جوان‌گرایی

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص رفع مشکلات بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: منابع وزارت بهداشت و درمان از سازمان برنامه و بودجه و بیمه‌ها تأمین می‌شود؛ با توافقی که با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دستور رئیس جمهور که گفتند در ۳ ماهه اول در شورای اقتصاد منابع این وزارتخانه برای ۴ سال آتی مشخص خواهد شد تا منابع سالانه و یک دوازدهم آن تعیین و تخصیص یابد اما منابع مربوط به بیمه‌ها نیز بر اساس تصمیم دولت و قوانین نیز تأمین خواهد شد.

او ادامه داد: در مورد تأمین اجتماعی و بیمه کارگران و کارفرمایان بخشی مرتبط با بیمه درمان است که این منابع به صورت نقدی می‌تواند به این وزارتخانه تخصیص یابد در غیر این صورت می‌توان همه آن را به علاوه منابع دولت و سازمان برنامه و بودجه و پیشنهادی مجلس در یک صندوق تجمیع کرد که در این صورت قدرت خرید و ارائه خدمات افزایش پیدا می‌کند در هر حال در دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد مشکلات حوزه منابع را مرتفع کنیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت دوازدهم در خصوص به کارگیری جوانان در دولت آتی گفت: در دولت یازدهم وزارت بهداشت حتی یک نفر بازنشسته را جذب نکرد و در بین وزارتخانه‌ها می‌توان گفت تنها مجموعه بود که از جوان‌ترین افراد استفاده کرد ما نیز به گردش نخبگانی اعتقاد داریم از این رو از دوستان دانشگاهی و نخبگان در دولت دوازدهم استفاده می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص شفافت این وزارتخانه تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد از فساد و رانت در وزارتخانه جلوگیری شود اما دستگاه‌های نظارتی نیز باید به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز