خبرگزاری کار ایران

توجه رسانه‌های جهان به انتخاب معاونان زن توسط رئیس‌جمهور / جای خالی زنان در ترکیب مردانه هیات وزیران

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۹۹

انتخاب دو معاون زن در کابینه دولت جدید رئیس‌جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

به گزارش ایلنا، انتخاب معاونان رییس‌جمهور در رسانه‌های دنیا بازتاب‌هایی را به همراه داشت.

در همین رابطه «تایمز آو اسرائیل» نوشت: «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران امروز - چهارشنبه - «معصومه ابتکار» و «لعیا جنیدی» را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و معاون حقوقی انتخاب کرد. 

این رسانه رژیم صهیونیستی ابتکار را سخنگوی دانشجویانی معرفی کرد که در سال ۱۹۸۰ میلادی سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند و نوشت: ابتکار پیش از این نیز ریاست سازمان محیط زیست را عهده‌دار بوده است. 

«تایمز آو اسرائیل» در بخش دیگری از گزارش خود انتخاب شهیندخت مولاوردی به عنوان دستیار ویژه حقوق شهروندی رئیس‌جمهور را نیز مورد توجه قرار داد.

«بی‌بی‌سی» هم نوشت: روحانی در سایه انتقادات فراوان به دلیل تشکیل هیات وزیرانی کاملا مردانه، امروز دو زن را به عنوان معاونان خود در امور زنان و خانواده و امور حقوقی و همچنین یک زن را نیز به عنوان دستیار ویژه حقوق شهروندی انتخاب کرد. 

«فرانس ۲۴» هم نوشت: حسن روحانی پس از آن‌ که با انتقادات زیادی به دلیل انتخاب کابینه‌ای که تمامی اعضای آن مرد بودند، مواجه شد، معصومه ابتکار را به عنوان معاون خود در امور زنان و خانواده و لعیا جنیدی را به عنوان معاون امور حقوقی معرفی کرد. 

«آسوشیتدپرس» با انتشار خبر انتخاب دو معاون زن توسط روحانی نوشت: رئیس‌جمهوری ایران بدون اینکه زنی را وارد جمع وزرا کند، دو زن را به عنوان معاونان خود انتخاب کرد. 

پایگاه خبری «ایندیا» نیز با درج مطلبی نوشت: حسن روحانی پس از آنکه روز گذشته به دلیل قرار ندادن وزیر زن در کابینه، مورد انتقادهای شدید قرار گرفت، امروز دو زن را به عنوان معاونان خود انتخاب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز