خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سه‌شنبه هفته آینده آغاز می‌‌شود / درخواست از رییس‌جمهوری برای معرفی وزیر علوم تا فردا

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۶۵

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، از درخواست مجلس برای معرفی گزینه وزارت علوم تا روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اعلام اسامی وزرای پیشنهادی در جریان نشست علنی امروز مجلس نحوه و زمان بررسی صلاحیت وزرا در صحن علنی مجلس را تشریح کرد و گفت: باتوجه به مهلت یک‌هفته‌ای که بنابر قانون از زمان معرفی رسمی اعضای کابینه در اختیار مجلس قرار دارد تا نسبت به بررسی کارنامه و سوابق وزرای پیشنهادی اقدام کند، جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پس از طی این یک هفته برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: بر این اساس مجلس از روز سه‌شنبه هفته آینده جلسات خود به‌منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز می‌کند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: برگزاری جلسات رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی به‌صورت متوالی خواهد بود و بنابر قانون و آن‌چنان که در گذشته نیز شاهد بودیم، این جلسات در دو شیفت کاری برگزار می‌شود. 

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره علت عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: صراحت آیین‌نامه این است که رییس‌جمهوری باید فهرست وزرای پیشنهادی را به مجلس اعلام کند و با این حال، دو تفسیر در این رابطه وجود دارد.

او گفت: یک تفسیر این است که رییس‌جمهوری باید اسامی همه وزرای پیشنهادی را یک‌باره اعلام کند و تفسیر دیگر این اجازه را می‌دهد که ابتدا بخشی از اسامی معرفی شده و در ادامه این فهرست تکمیل شود.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: با این حساب، برای اینکه کار بهتر به پیش برود، از معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری خواستیم که از رییس‌جمهور بخواهند گزینه پیشنهادی وزارت علوم را تا فردا اعلام کنند تا رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم نیز همزمان با سایر اعضای کابینه انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز