خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهور زیمبابوه:

ایران و زیمبابوه باید از فرصت‌های گسترده به نفع ملت‌های خود استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۷۱۵

رییس‌ جمهور، با استقبال از گسترش روابط تهران – هراره تصریح کرد: ایران و زیمبابوه ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های کشاورزی، علمی، فرهنگی و اجرای پروژه‌های صنعتی و فنی دارند که باید از این زمینه‌ها برای ارتقاء سطح روابط دوستانه بیش از پیش و به نفع ملت‌های دو کشور بهره گیری شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه با تشکر از حضور وی در مراسم تحلیف گفت: مردم زیمبابوه همواره برای ما ملتی مبارز، مقاوم و دوست به حساب می‌آیند.

رییس‌ جمهور اضافه کرد: ملت زیمبابوه همچون ملت ایران برای استقلال خود مبارزه کرده و می‌کند و ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط خوبی با زیمبابوه داشته‌ایم.

رییس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش همواره دوست ایران بوده است، گفت: مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری جنابعالی، بسیار خوب و موفق برگزار شد و زیمبابوه خواهان روابط گسترده و همکاری نزدیک با ایران است.

رابرت موگابه اظهارداشت: زیمبابوه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه در عرصه‌های محصولات کشاورزی، فناوری ارتباطات، معادن و منابع زیرزمینی قوی و نیروی انسانی دارد که می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال تجربیات و گسترش تعاملات و همکاری‌ با ایران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز