خبرگزاری کار ایران

بیستم مردادماه؛

کنگره حزب عدالت و آزادی با قرائت پیام سیدمحمد خاتمی و سخنرانی عارف برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۰۰

دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که ابتدا پیام سید محمد خاتمی قرائت خواهد شد و سپس آقایان عبدالله نوری، سعید حجاریان، محمدرضا عارف و حجت الله میرزایی معاون وزیر کار به سخرانی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی ناظم‌زاده مدیر روابط عمومی سازمان عدالت و آزادی با اشاره به سابقه فعالیت سازمان عدالت و آزادی گفت: دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران برای نخستین بار در تهران برگزار می‌شود، تا پیش از این کنگره تماما در اصفهان برگزار شد.

او افزود: حزب عدالت و آزادی ایران در ۱۰ خرداد ۷۶ اعلام موجودیت کرد و نخستین جلسه خود را با حضور آیت‌الله طاهری برگزار کرد.

ناظم‌زاده ادامه داد: دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی بیستم مردادماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که ابتدا پیام سید محمد خاتمی قرائت خواهد شد و سپس آقایان عبدالله نوری، سعید حجاریان، محمدرضا عارف و حجت الله میرزایی معاون وزیر کار به سخرانی خواهند پرداخت.

او ادامه داد: در نوبت بعدازظهر هم آقای میرزایی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا در این نشست مهدی مقدری دبیرکل و الهام فخاری منتخب شورای شهر تهران حضور داشتند.

مهدی مقدری دبیر کل سازمان عدالت و آزادی ایران نیز با بیان اینکه از سال ۹۳ بر اساس یک راهبرد جدید تصمیم گرفتیم علی‌رغم اینکه سازمان بنای گسترش تشکیلاتی را نداشت، فعال‌تر عمل کنیم گفت: بعد از انتخابات سال ۸۸ بنا بر مسائل رخ داده، سازمان به این نتیجه رسید که فضایی همسو و هم‌فکر برای کنش‌گران ایجاد کند.

او افزود: از سال ۹۳ ما عضو جبهه هماهنگی اصلاحات شدیم و در انتخابات سال ۹۴ با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عضویت این شورا در آمدیم.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران ادامه داد: در دو قطع نامه دهم و یازدهم کاملا موضع حزب را روشن کردیم. سازمان معقتد است چهره‌های موجود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بهترین افراد هستند.

او درباره برخی انتقادات به این شورا عنوان کرد: برخی از انتقادات را وارد می‌دانیم و معتقدیم که با گفت‌و‌گو می‌توانیم انتقاداتی که از سر دلسوزی است را به فرصت تبدیل کنیم.

مقدری در ادامه بیان کرد: اخیرا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعداز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا کمیته‌هایی را به شکل هدفمند تعبیه کرده است تا ساختار موجود را بررسی و مشکلات را رفع کنند.

در ادامه الهام فخاری نیز در ارتباط با ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعداز انتخابات ساختاری را پیش‌بینی کرد تا مشکلات برطرف شود این بار نیز بعد از انتخابات، کمیته‌هایی را تشکیل داده تا از لحاظ علمی و تحلیلی مسائل را مورد ارزیابی قرار دهد و تا شهریور آن‌ها را مطرح کند.

 او در ادامه خاطرنشان کرد: ما چه‌طور می‌خواهیم در جامعه به احزاب وزن بدهیم در صورتی که هنوز فعالیت‌های حزبی ما چارچوب مشخصی ندارند.

فخاری در ادامه تاکید کرد: ایجاد کردن فضای وزنی برای احزاب در حال حاضر خطرناک است، زیرا هنوز کارهای حزبی ساماندهی لازم نشده‌اند، و این مساله ساز و کار پیچیده‌ای لازم دارد.

منتخب شورای شهر تهران یادآور شد: طبق آیین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان احزابی که ثبت شده وزارت کشور هستند، می‌توانند عضو  شورا شوند این حق رای که گفته می‌شود مانند این است که رای یک روستایی و شهری را مقایسه کنیم.  برای حزبی شدن فرآیند پیچیده‌ای لازم است که ما در مسیر آن قرار داریم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز