خبرگزاری کار ایران

رییس‌ جمهور در دیدار معاون رییس جمهور کوبا:

روابط ایران و کوبا عمیق و رو به رشد است/ تاکید بر اجرای سریعتر توافقات میان دو کشور

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۳۸۹

رییس‌جمهور در دیدار معاون رییس جمهور کوبا با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و کوبا پس از انقلاب اسلامی روابطی عمیق و رو به رشد بوده، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و کوبا در آرمان‌های بزرگی مثل استقلال و آزادی شریک و همفکر هستند و در برابر سلطه‌گری و تضییع حقوق ملت خود، ایستاده‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار اولیسس دل‌تور با موفق و مفید توصیف کردن سفر سال گذشته خود به کوبا گفت: باید آنچه در آن سفر مورد توافق قرار گرفت به مرحله اجرا برسد. سفر شما به تهران نیز گواه اراده سیاسی قاطع کوبا برای توسعه روابط با ایران است و امیدوارم در دولت دوازدهم روابط دو کشور دوستانه‌تر و گسترده‌تر شود.

رییس جمهور تأکید کرد: در حالی که برخی قدرت‌ها می‌کوشند با نقض تعهدات و اقداماتی نظیر تحریم ملت‌های آزادی‌خواه را تحت فشار قرار دهند، ایستادگی و همبستگی کشورهای مستقل ضروری است.

اولیسس دل‌تور، معاون رییس جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رائول کاسترو رییس جمهور کوبا، پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات را باعث خوشحالی دولت و ملت کوبا و نشانگر ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران دانست.

معاون رییس جمهور کوبا اضافه کرد: ایران همواره می‌تواند روی همبستگی دولت و ملت کوبا حساب کند و متقابلاً کوبا نیز از حمایت‌های مستمر و کمک‌های دولت و ملت ایران از ملت کوبا در شرایط مختلف از جمله در برابر تحریم‌های ظالمانه تشکر می‌کند.

اولیسس دل‌تور تاکید کرد: اتحاد بین کشورهای همسو و مستقل در عرصه جهانی باید توسعه و تعمیق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز