خبرگزاری کار ایران

سیدعلی خرم در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی چهره‌ای صلح‌طلب و صلح‌دوست از ایران به تصویر کشید/ پیام رییس‌جمهور به ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۸۹۵

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه روحانی در سخنرانی خود چهره‌ای صلح‌طلب و صلح‌دوست از ایران به تصویر کشید، تاکید کرد: روحانی در سخنرانی خود به صورت غیرمستقیم به امریکا و آقای ترامپ نیز پیام داد و به دولتمردان این کشور متذکر شد کسی نمی‌تواند برجام را که توافقی چند جانبه و بین‌المللی پاره کند.

سید علی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به سخنان حسن روحانی در عرصه سیاست خارجی در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری گفت: آنچه از صحبت‌های رئیس‌جمهور مشخص است، این است که دولت دوازدهم نه تنها ادامه‌دهنده راه دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی است بلکه تاکید بیشتری در موضوع تعامل سازنده با جهان دارد.

دولت دوازدهم تلاش خود را برای حفظ و تداوم اجرای برجام خواهد کرد

او با بیان اینکه مشهود است که دولت دوازدهم تمامی تلاش خود را برای حفظ و تداوم اجرای توافق هسته‌ای خواهد کرد، اظهار داشت: آقای روحانی در مراسم تنفیذ و تحلیف به صراحت گفتند که ایران آغازگر نقض برجام نیست. این سخنان در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ به همراهی برخی از بازیگران منطقه‌ای به دنبال عصبانی کردن ایران برای تحریک در جهت خارج شدن از توافق هسته‌ای هستند.

ایران در دام امریکا گرفتار نخواهد شد

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی ادامه داد: البته آقای روحانی یادآور شدند که ایران در مقابل بدعهدی‌های امریکا سکوت نمی‌کند ولی این عدم سکوت به معنای بازی کردن در زمین امریکا و گرفتار شدن در دام آنها نیست.  

دولت دوازدهم درصدد حل مسائل براساس الگوی برجام خواهد بود

خرم در رابطه با تاکید روحانی مبنی براینکه می‌توان از تجربه برجام به یک الگو در روابط و حقوق بین‌الملل تبدیل کرد، یادآور شد: تاکید آقای روحانی در این باره نشان از این دارد که دولت دوازدهم درصدد آن است تا مسائل سیاست خارجی را با استفاده از الگوی برجام که یک مذاکره دیپلماتیک به منظور حل و فصل اختلافات است، پیش برده و در جهت حل آنها بکوشد.

ایران درصدد به چالش کشیدن نظم بین‌المللی نیست

او با بیان اینکه روحانی در سخنرانی خود چهره‌ای صلح‌طلب و صلح‌دوست از ایران به تصویر کشید، تصریح کرد: تاکید ایران را دراز بودن دست ایران برای همکاری با جامعه بین‌المللی حاکی از این مسئله است که ایران درصدد به چالش کشیدن نظم بین‌المللی نیست بلکه توسعه خود در چارچوب همکاری بین‌المللی می‌بیند و درصدد افزایش نقش‌آفرینی خود در این قالب است.

روحانی به صورت غیرمستقیم به امریکا پیام داد

سفیر اسبق ایران در چین و لیبی افزود: همچنین آقای روحانی در آن سخنرانی به صورت غیرمستقیم به امریکا و آقای ترامپ نیز پیام داد و به دولتمردان این کشور متذکر شد کسی نمی‌تواند برجام را که توافقی چند جانبه و بین‌المللی پاره کند و هم ایران و هم جهان اجازه این کار را به واشنگتم نمی‌دهد و کسانی که درصدد انجام این کار هستند، منزوی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز