خبرگزاری کار ایران

دستورکار صحن علنی مجلس اعلام شد؛

برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و بررسی گزارش ممانعت از سخنرانی مطهری در مشهد

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۴۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه هفته آینده به‌منظور برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهوری به‌صورت علنی تشکیل جلسه خواهند داد و در ادامه هفته نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه طرح‌ها، لوایح و گزارش‌های مختلف را در دستورکار خواهند داشت.

به‌ گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پس از دو هفته‌ تعطیلات، روز شنبه ۱۴ مردادماه به‌منظور برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری از ساعت ۱۷ تشکیل جلسه می‌دهند، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده نیز بنابر روال کار عادی مجلس به‌صورت علنی تشکیل جلسه می‌دهند.

بر این اساس بنابر برنامه اعلام شده، نمایندگان مجلس در این جلسات علنی انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی به‌عنوان ناظر در کمیته‌ نظارت بر نحوه انتشار اوراق بهادار ریالی و تقاضای استرداد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه وابسته به بانک توسعه اسلامی را در دستور کار جلسات علنی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خواهند داشت.

همچنین بررسی تحقیق و تحفص از برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب، بررسی رد تحقیق و تفحص از انتقال آب سد زولای شهرستان سلماس به قره‌باغ و همچنین رسیدگی به رد تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی ‌دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی ازجمله دیگر برنامه‌های کاری هفته آینده مجلس خواهد بود.

در ادامه گزارش مربوط به علل ممانعت از برگزاری سخنرانی علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد نیز در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و در ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر بررسی می‌شود.

بنابر این گزارش لوایح اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا و لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی از موارد کاری مجلس شورای اسلامی در هفته‌ آینده است و بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه‌ داخلی مجلس و طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی نیز در دستورکار صحن علنی مجلس خواهد بود.

این درحالی است که لوایح تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، موافقت‌نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آذربایجان و موافقت‌نامه همکاری‌های اسلامی و اسلوونی و نیز بررسی طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی هم در جلسه‌های روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز