خبرگزاری کار ایران

طیبه سیاوشی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حقوق شهروندی نیاز به بستر‌سازی فرهنگی دارد/ در لایحه حمایت از حقوق کودکان بیشتر به کودکان بزه‌دیده توجه شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۶۸

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح آخرین وضعیت بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان پراخت و گفت: در طرح غربالگری که توسط نائب رییس اسکودا ارائه شده علاوه بر حقوق و حمایت‌های لازم از بزه دیدگان و بزهکاران، به کودکان و نوجوانانی که شامل این دو دسته نمی‌شوند نیز توجه شده است.

طیبه سیاوشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: این لایحه در دستور کار کمیسیون حقوقی قضایی است،کمیسیون فرهنگی به‌عنوان کمیسیون فرعی به آن رسیدگی کرده است. این لایحه بیشتر به کودکان بزه‌دیده توجه کرده و در مرحله بعد به بزهکاران ولی به وضعیت بچه‌هایی که خارج از این دو دسته هستند، توجه نکرده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح غربالگری را که هما داودی نائب رییس اسکودا داده است از این لحاظ که به این دسته از افراد نیز توجه کرده است، طرح بسیار دقیقی است. درواقع یک نوع پیشگیری است که متاسفانه در جامعه ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مرحله غربالگری باید قبل از آموزش و پرورش گنجانده شود. نمی‌گوییم با این طرح ۱۰۰٪ مساله را حل می‌کنیم اما لااقل ۲۰٪ مشکل را می‌شود چاره کرد. در مراحل بعدی امید است این طرح به شیوه‌ای پیش برود که بتواند بقیه موارد را در بر بگیرد. فعلا این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی پذیرفته شده است ولی هنوز وارد لایحه نشده است ولی امکانش هست بعلت اینکه نیاز به بودجه دارد مخالفت کنند. 

سیاوشی تاکید کرد: این مساله فرابخشی است و صرفا  مربوط به یک بخش مثل آموزش‌و‌پروش یا حوزه قضایی نمی‌شود و مسبب‌های زیادی دارد مثلا فقر و ناآگاهی یکی از علل این مسائل هستند. 

او تشریح کرد: ما بیشتر بر روی بستر سازی فرهنگی این موضوع و مسائل مربوط به حقوق شهروندی کار می‌کنیم. حقوق شهروندی نیاز به بستر‌سازی فرهنگی دارد. نه فقط این قانون بلکه همه قوانین نیاز به بستر‌سازی دارد که متاسفانه این امر در کشور ما مغفول مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز