خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

همکاری ایران و عراق در زمینه آموزش‌های مهارت فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۱۵۴

وزیر کار کشورمان با وزیر حمل و نقل عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  ایلنا، علی ربیعی با «کاظم الفنجان » وزیر حمل و نقل جمهوری عراق دیدار و گفت و گو کرد و ضمن یادآوری اینکه ایران و عراق در یک حوزه تمدنی جای دارند، گفت: تهران و بغداد می توانند در حوزوه های راهبردی نیز با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: علاوه بر این ایران و عراق همبستگی امنیتی مشترک دارند و به لحاظ آمیختگی هایی که دارند، با دشمنان مشترک روبرو هستند.

دکتر ربیعی افزود : چنانچه یکپارچگی عراق آسیب ببیند، این امر به جمهوری اسلامی که در همسایگی عراق قرار دارد صدمه می رساند و پیوند ایران و عراق مانع از آن شد تا تروریسم دنیا را نا امن تر سازد.

به گفته دکتر ربیعی، اکنون مربیان فنی و حرفه ای عراقی در ایران آموزش مهارت کسب می کنند و شرکت های سرمایه گذاری برای آموزش های مهارت ساماندهی شده و تبادل تجربه بخوبی در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، «کاظم الفنجان» وزیر حمل و نقل جمهوری عراق نیز در این دیدار گفت : جمهوری اسلامی ایران تا کنون  حمایت های بی شماری از عراق داشته است .

الفنجان برضرورت توسعه همکاری بین ایران وعراق تاکید کرد و گفت: آمادگی گسترش روابط در زمینه کشتیرانی و کانتینربرها وجود دارد و علاوه بر این چنانچه فهرست آموزش های فنی و حرفه ای ارایه شود، آن را به بخش های ذیربط منعکس خواهم کرد.

ربیعی و الفنجان در این نشست آمادگی کامل تهران و بغداد را برای توسعه روابط ابراز داشتند و قرار شد ادامه همکاری ها از طریق مبادی دیپلماتیک پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز