خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

علاقه‌مند به گسترش همکاری درحوزه درمان با جمهوری آذربایجان هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۹۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه بهداشت و درمان گفت: ما علاقه‌مند به گسترش این همکاری‌ها هستیم و از هر اقدام برای ارتقای آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بیمارستان ترومای اردبیل افزود: اکنون ایران در احداث کارخانه تولید دارو در آذربایجان مشارکت دارد و انتظار می‌رود طرف آذری در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

وی بر گسترش همکاری تهران و باکو در زمینه گردشگری سلامت نیز تاکید و بیان کرد: اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان‌های مرزی ایران از جمله اردبیل خدمات خوبی به بیماران آذری می‌دهند و ظرفیت‌ها برای همکاری مشترک در این زمینه بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ترومای اردبیل به هیچ وجه رضایت بخش نیست و باید کار‌ها در این طرح مهم سرعت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ٨۶ شروع شده و درحالی که باید سال ۹۰ به بهره برداری می‌رسید تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان فاطمی اردبیل اظهار کرد: ساختمان این بیمارستان دارای قدمت زیادی بوده و دستور بهبود وضعیت موجود و تسریع در تغییر مکان این بیمارستان داده شد و معتقدیم که بیمارستان ترومای اردبیل باید در سریع‌ترین زمان ممکن احداث و جایگزین بیمارستان فاطمی برای ارایه خدمات مطلوب به بیماران سوختگی شود.

وی همچنین بر تکمیل بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل تاکید کرد و افزود: این استان نیازمند ارایه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب تری است.

وزیر بهداشت امروز از بیمارستان فاطمی، روند عملیات اجرایی بیمارستان تروما، اورژانس در حال ساخت بیمارستان امام (ره) اردبیل و نیز مرکز رادیوتراپی و غربالگری سرطان این بیمارستان بازدید کرد.

سید سن قاضی‌زاده هاشمی در سفری ۲ روزه دیروز (چهارشنبه) وارد اردبیل شد.

در جریان این سفر ۳۲ طرح بهداشتی و درمانی با ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به بهره بردای می‌رسد، از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان کوثر در جنوب اردبیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز