خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

آمریکا باید تعهداتش را در برجام انجام دهد/ ایران اقدام متقابل و تناسب را خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۹۹۲

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آمریکا براساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به تصویب لایحه تحریم‌های مجلس نمایندگان آمریکا علیه کشورمان، ضمن محکومیت این اقدام غیرقانونی و توهین‌آمیز گفت: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب این تحریم‌های غیرهسته‌ای و در صورت نهایی و اجرایی شدن آن، اجرای موفقیت‌آمیز برجام که یک توافق چندجانبه و بین‌المللی و حاصل تلاش چندین ساله بوده است را نادیده انگاشته و آن را به خطر می‌اندازد.

ایران انتظار دارد سایر طرف‌های برجام به تعهدات خود پایبند باشند

او با اشاره به سابقه دیرینه اقدامات ضدایرانی کنگره آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: آمریکا براساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها قرار گیرد. لذا همانگونه که جمهوری اسلامی ایران تاکنون و بنا به تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اذعان کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به تعهدات خود کاملا پایبند بوده و آنها را به انجام رسانده، انتظار دارد تا سایر طرف‌های برجام و از جمله دولت آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند بوده و عمل کند.

لایحه تحریم‌های امریکا با روح و مفاد برجام منطبق نیست 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران متن این لایحه و مفاد آن را در صورت نهایی شدن با دقت در دست بررسی داشته و بر این اعتقاد است که مفاد این لایحه با روح و مفاد برجام منطبق نیست. از این‌رو همانگونه که قبلا اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین منافع ملی، اقدام متقابل و تناسب را به انجام خواهد رساند.

سیاست اصولی ایران در قبال منطقه مبارزه با تروریسم است

قاسمی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه مفاد این لایحه در مورد نیروهای نظامی و توانمندی‌های موشکی ایران را کاملا غیرقانونی، ناموجه و بی‌اساس می‌داند، تصریح کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه مبارزه با تروریسم، حسن همجواری و حفظ امنیت جمعی بوده؛ ضمن آنکه برنامه موشکی ایران نیز منطبق با قطعنامه ۲۲۳۱ است و هیچ امری نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را از پیگیری و اجرای سیاست اصولی افزایش توانمندی دفاعی خود منع کند.

افزایش بی‌ثباتی و افراط‌گرایی کنونی نتیجه سیاست‌های امریکا است

او در پایان افزود: نمایندگان کنگره آمریکا در حالی ایران را متهم به بی‌ثبات‌سازی منطقه می‌کند که دولت این کشور با تجاوز به عراق، در ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش نقش اصلی را برعهده داشته و افزایش بی‌ثباتی در این منطقه و افراط‌گرایی کنونی نتیجه سیاست‌های نسنجیده و غیرمسئولانه این کشور و متحدین منطقه‌ای آن است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز