خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در همایش اسکودا:

تفکر مدیریتی در کشور باید حقوقی باشد/ رییس‌جمهور اجازه تهیه لایحه قوانین معارض با حقوق شهروندی را داده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۵۹

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه تفکر مدیریتی در کشور باید حقوقی باشد، گفت:‌امیدوارم در چینش کابینه و حوزه‌های تخصصی، حقوقدانان برجسته حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام امین‌زاده پیش از ظهر امروز در بیست و هشتمین اجلاس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری که در سالن اجتماعات دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، گفت: شهروندی ایرانی همانطور که حق انتخاب کردن و انتخاب شدن را دارد، از حق انتخاب وکیل نیز برخوردار است. کلیه شهروندان ایرانی حق داشتن وکیل را دارند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: جنس کار وکالت از تولید فاصله می‌گیرد. وکالت یعنی حمایت. موکل به وکیل پناه می‌آورد تا حقش را بازستاند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تاکید کرد: ما مسئولان را امانتدار خود می‌دانیم از این رو باید تفکر مدیریتی در کشور، تفکر حقوقی باشد. اگر وزارتخانه‌ای به فردی حقوقی سپرده شود او بسیار خوب مدیریت خواهد کرد. امیدوارم در چینش کابینه و حوزه‌های تخصصی، حقوقدانان برجسته حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: از وقتی که معاونت حقوقی و پارلمانی از یکدیگر جدا شد، توانستیم مباحث حقوقی کشور را بهتر پیگیر باشیم و حکمرانی مطلوب حقوقی داشته باشیم. ۵۰نفر ساعت راجع به لایحه جامع وکالت بحث شد. متاسفانه در مجلس متوقف شد امیدوارم فرجام بهتری داشته باشد. امیدوارم در دولت دوازدهم نیز این اقدامات ادامه یابد

امین‌زاده با بیان اینکه برای دسترسی آسان به قوانین چاره اندیشی کردیم، اظهار کرد: برای رفع مشکلات در قوانین، سامانه داتیک را ایجاد کردیم. در کشور‌های پیشرفته تنقیح قوانین در ۱۰ اولویت اول است که انشالله در کشور ما به سامان برسد.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید براینکه ما حق نقد قوانین را داریم، تصریح کرد: آقای روحانی به من اجازه داده تا راجع به قوانین که معارض حقوق شهروندی است، لایحه‌ای ارائه دهیم.

او در پایان گفت: حرفه وکالت حرفه پر استرسی است و وکیل همیشه در فشار است. وکیل باید کاری کند تا حق به حق‌دار برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز