خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

فضای مجازی باید به فرصتی برای جهت‌دهی مثبت به جوانان تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۸۲

فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین رونمایی از بازی مبارزه در خلیج عدن۲ با تاکید بر اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم یک تهدید گفت: ما باید کاری کنیم که این فضا و ظرفیت به کمک متخصصان به فرصتی برای جهت‌دهی مثبت به جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با بیان توضیحی درخصوص روند ساخت بازی مبارزه در خلیج عدن۲  گفت: کشور ایران یک کشور ژئوپلتیک دریایی به شمار می‌رود چراکه در شمال و جنوب ایران دریا قرار دارد و ما هم به دریای بسته، نیمه‌بسته و باز دسترسی داریم. 

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دسترسی‌ها آبی ما دسترسی به سواحل مکران و دریای عمان است چراکه ما از این طریق به آب‌های دنیا راه داریم و می‌توانیم به چهار گوشه جهان حرکت کنیم. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه دریا نیز به مانند فضای مجازی هم یک فرصت است و هم یک تهدید، اظهار داشت: منابع بسیاری در دریا وجود دارد که ظرف چند سال گذشته با تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این منابع توجه دوچندان شده است. در همین رابطه استعمار جهانی تلاش دارد که ما را از دریا دور نگاه داشته و همین مساله خود حاکی از اهمیت دریا برای ماست. 

سیاری با بیان اینکه منابع فراوانی در دریا وجود دارد و در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های منابع غذایی، منابع انرژی‌های نو، انرژی‌های تجددپذیر، تجارت و گردشگر و... استفاده کرد، تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته با تدبیر فرمانده معظم کل قوا توجه به حضور در دریاهای آزاد و فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی یکی از راهبردهای نیروی دریایی شده است که ما اگر بخواهیم در این فضا صاحب قدرت باشیم باید این مسیر را دنبال کنیم.

او افزود: دریانوردان ایرانی با رکورد پنج ماه دریانوردی روی آب و سفر از سواحل مکران و دریای عمان به اقیانوس هند دریای مدیترانه و جنوب آفریقا اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح ایرانیان را در برابر جهانیان به رخ کشیدند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: شاهد بودیم که در اقیانوس هند پدیده دزدی دریایی به وجود آمد و این به خاطر شرایط استراتژیک و عبور کالاهای تجاری بسیار و نفت‌کش‌های عبوری از خلیج عدن بود. 

سیاری در ادامه با اشاره به اینکه این ناامنی کنترل شده ده‌ها میلیارد دلار به اقتصاد دنیا خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد: مسیر دریایی ایران تا خلیج عدن دو هزار ۵۰۰ کیلومتر است که در این مسیر کشتی‌ها تجاری و نفت‌کش‌های ایرانی بار‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. 

او با ارائه آماری از کشتی‌های ایرانی عبوری از خلیج عدن ابراز داشت: تا به امروز چهار هزار و ۲۰۰ فروند کشتی تجاری و نفت‌کش ایرانی از خلیج عدن عبور کرده‌اند که با وجود ۲۵۰ مورد درگیری دلاورمردان دریایی ما اجازه ندادند که خسارتی به کشتی‌های ایرانی وارد شود.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر لزوم نمایش و اطلاع‌رسانی این دلاورمردی دریانوردان ایرانی در خلیج عدن بیان کرد: بازی مبارزه در خلیج عدن۱ که در سال ۱۳۹۱ رونمایی شد در همین راستا بود و مورد استقبال قرار گرفت. 

سیاری با اشاره به ملاقات با فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: در گزارشی که به ایشان ارائه شد به ساخت این بازی و استقبال بالای جوانان از این بازی اشاره شد که ایشان تاکید کردند این مسیر باید توسعه یابد تا جوانان ما بدانند در مبارزه با دزدان، نیروی دریایی ایران از چه اقتداری برخوردار است و مهم‌ترین راه برای اطلاع‌رسانی به جوانان نیز ساخت همین بازی‌ها است. 

او با تاکید بر اینکه مردم از حضور دریاداران ایرانی و امنیت ایجاد شده در مناطق آبی احساس غرور می‌کنند، عنوان کرد: این امنیت روی آب‌ها به اقتصاد سالم کمک می‌کند و اگر همیت نباشد ما محتاج بیگانگان خواهیم شد. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه بازی مبارزه در خلیج عدن۲ فقط یک بازی نیست بلکه یک جهت‌دهنده نیز هست، گفت: در بازی‌های خارجی به طور معمول ما را منفی نشان می‌دهند در حالی که ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و این تهدیدات را با مدیریت جهت‌دهنده و اثربخش هدایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز