خبرگزاری کار ایران

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

تکذیب انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران/غبارروبی بارگاه امام رضا با حضور رهبر انقلاب/ ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۴۹

تکذیب انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران، تاکید عارف بر پایبندی به حقوق شهروندی در جریان اصلاحات، غبارروبی بارگاه امام رضا علیه‌السلام توسط رهبر انقلاب و ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب به دادگاه مهم‌ترین اخبار سیاسی ایلنا در روز شنبه بود.

به گزارش ‌ایلنا، مهم‌ترین خبرهای شنبه ۹۶/۰۵/۰۱ به شرح زیر است:

***از کاندیداتوری شهرداری تهران انصراف نداده‌ام

عصر امروز در برخی از شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی انصراف حسین مرعشی برای تصدی شهرداری تهران منتشر شد اما او در گفت‌وگویی با ایلنا، ضمن تکذیب شایعه انصرافش از کاندیداتوری شهرداری تهران گفت: من از کاندیداتوری شهرداری تهران انصراف نداده‌ام اساسا خلق و خوی من اینگونه است که هیچ‌گاه دوستانم را تنها نمی‌گذارم. مرعشی تاکید کرد: تا زمانی که تکلیف آقای نجفی برای حضور در شهرداری تهران روشن نشده انصراف یا قطعیت کاندیداتوری‌ام را به صلاح نمی‌دانم.

***پایبندی به حقوق شهروندی یکی از اصول اصلی گفتمان اصلاح‌طلبی است

محمدرضا عارف امروز با اعضای هیات رئیسه دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی دیدار داشت و طی آن حقوق شهروندی را از مسائل مهم و در جهت پیاده‌سازی فصل سوم قانون اساسی دانست و گفت: حقوق شهروندی هم در ذات انقلاب، هم در نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و هم در بطن قانون اساسی به آن توجه ویژه شده است ولی متاسفانه تاکنون به دلایل مختلف مورد توجه جدی قرار نگرفته است. او با بیان اینکه جامعه‌ای که نسبت به حقوق شهروندی خود آگاه باشد اجازه رواداری ظلم به شهروندان و تعدی به حقوق خود را نمی‌دهد، گفت: پایبندی به حقوق شهروندی یکی از اصول اصلی گفتمان اصلاح‌طلبی است که مهم‌ترین آن به رسمیت شناختن صدای مخالف است امیدوارم جریان رقیب هم به این باور برسد که باید حقوق شهروندی مخالف خود را به رسمیت بشناسد.

***مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام غبار روبی شد

در آستانه ماه ذی‌القعده و دهه کرامت، مراسم غبار روبی مضجع شریف ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا علیه‌السلام صبح امروز (یکشنبه) در فضایی معنوی و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. در طول مراسم، قاریان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با قرائت آیات نورانی قرآن و مدیحه سرایی به این آیین با شکوه معنویت و روحانیت خاصی بخشیدند.

تکذیب انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران/غبارروبی بارگاه امام رضا با حضور رهبر انقلاب/ ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب

***هنوز از حضور وزرای زن در کابینه ناامید نیستیم

تنها دو هفته به اتمام عمر دولت یازدهم باقی مانده است و بازار رایزنی‌ها برای ترکیب دولت دوازدهم گرم است. بحث حضور زنان نیز در این مدت یکی از موضوعات اصلی حاضر در این عرصه است. در این چارچوب، الهه کولایی که خود از کاندیداهای شهرداری تهران محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با ایلنا گفته است: با پیگیری‌هایی که تا به حال برای حضور زنان در کابینه در سطح وزارت صورت گرفته، جواب‌های ضد و نقیض و متفاوتی داده شده‌ است و اما هنوز ناامید نیستیم.

***عدم حضور زنان در دولت روحانی زشت است

 سمیه محمودی عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی نیز در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از کارگروه مشاوران روحانی در تشکیل کابینه دوازدهم، بر لزوم توجه به ظرفیت‌های زنان و جوانان در تشکیل کابینه دوازدهم در صورت تمایل به تدوام این دولت پس از سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: باتوجه به حضور وزیر زن در دولت احمدی‌نژاد عدم حضور زنان برای کابینه روحانی زشت است.

***رییس‌جمهور ربیعی را برای وزارت کار معرفی می‌کند

در ادامه گمانه‌زنی‌ها درخصوص کابینه دولت دوازدهم، سید حسن حسینی نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی از تداوم حضور علی ربیعی، وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سمت در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: طرح‌های وزارت رفاه در دولت دوازدهم به ثمر می‌نشیند.

تکذیب انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران/غبارروبی بارگاه امام رضا با حضور رهبر انقلاب/ ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب

***خط قرمز فراکسیون ولایی برای رای اعتماد به کابینه فتنه است

حسن روحانی در ادامه رایزنی‌های خود با اعضای هیات رئیسه‌ فراکسیون‌های سیاسی مجلس، امروز با اعضای فراکسیون ولایی دیدار کرد. در این باره، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن تشریح جلسه این کمیته با رییس‌جمهوری بر عدم سهم‌خواهی اصولگرایان تاکید کرد و با اشاره به ارائه شاخص‌هایی کابینه دوازدهم به‌صورت مکتوب، از حضور وزرای پیشنهادی در فتنه به‌عنوان یکی از خطوط قرمز این فراکسیون خبر داد.

***تشکیل دبیرخانه مشترک و احصای مشکلات و اولویت‌های پایتخت

محسن علیجانی زمانی دبیر مجمع نمایندگان تهران ضمن تشریح مسائل مطرح شده در نشست روز گذشته کمیته ۳ نفره این مجمع و ۳ عضو منتخب شورای شهر پایتخت، از راه‌اندازی دبیرخانه مشترک مجمع و شورای شهر تهران خبر داد.

***انتصاب دشمنان ایران برای تعیین پایبندی به برجام، آغازگر یک بحران است

بن رودرز، مقام عالی رتبه کاخ سفید در دولت باراک اوباما در واکنش به انتصاب برخی شخصیت‌های مخالف ایران در کاخ سفید برای تعیین مصادیق عدم تعهد ایران به برجام در سه ماهه آینده و به حاشیه رفتن وزارت خارجه در این موضوع نوشت: در حالی که برخی بر انتصابات کاخ سفید تمرکز کرده‌اند باید به احتمال بروز بجران یا جنگ با ایران فکر کنیم.  

***ترامپ برای ایران مدل دیگری از اوباما است

چندی پیش بازداشت جدید یک تبعه امریکایی به اتهام نفوذ و جاسوسی با واکنش شدید دونالد ترامپ روبه‌رو شد و کاخ سفید به تهدید ایران پرداخت. در همین موضوع، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «ترامپ برای ایران ورژن دیگری از اوباماست» نوشت: علی رغم اینکه انتظار می‌رفت ترامپ بعد از انتشار خبر حکم بازداشت یک شهروند آمریکایی پایبندی ایران به برجام را تایید نکند ؛ اما این کار را کرد و به نظر می‌رسد او نیز مانند اوباما قصد سخت‌گیری در قبال ایران را ندارد.

***بهانه‌های آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره‌شمالی چیست؟

مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه به توافقی رسیدند و بر این اساس قدرت وتو جدیدی را به کنگره اعطا کردند که طی آن کنگره می‌تواند لغو هر تحریمی را مسدود کند. بر این اساس موقعیت ترامپ در قبال روسیه سخت‌تر خواهد شد. این لایحه تحریم‌هایی را علیه کره شمالی و ایران نیز اعمال کرده است. در این رابطه، پایگاه خبری امریکایی اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارشی ضمن شرح دلایل تحریم ایران، روسیه و کره شمالی توسط آمریکا نوشت: بر اساس این لایحه توقف هر تحریمی توسط ترامپ باید با نظر کنگره صورت بگیرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در واکنش به توافق مجالس آمریکا بر سر لایحه جدید کنگره برای تحریم روسیه، ایران و کره‌شمالی گفت: مسکو درخصوص طرح آمریکا که هدف آن اعمال تحریم‌هایی جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی است و متن آن روز شنبه منتشر شد، دیدگاهی کاملا منفی دارد.

تکذیب انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران/غبارروبی بارگاه امام رضا با حضور رهبر انقلاب/ ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب

***نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق برگزار شد

عصر دیروز، حسین جابرانصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از دمشق راهی بغداد شد تا دور جدید نشست‌های کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق شرکت کند. او در این حضور ضمن شرکت در نشست‌‌های کمیته‌ مشترک سیاسی ایران و عراق با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور هم دیدار کرد و با آنها درخصوص مسائل مختلف به رایزنی پرداخت.

***نگفتم نظر رییس‌جمهور به اصولگرایان نزدیک‌تر است

این روزها نوع رفتارها و گفتارهای سیدمحمود واعظی مورد انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی و به ویژه جریان اصلاح‌طلب شده است. در این چارچوب، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایلنا به برخی از انتقادات پاسخ داده و تاکید کرد: آقای روحانی در انتخاب‌هایشان به گرایش‌های سیاسی افراد را دنبال نمی‌کند و هرکسی که شایسته‌تر از دیگران را انتخاب می‌کنند.

***طبق نظر روحانی عمل می‌کنم

محمود حجتی از جمله افرادی بود که چندی پیش از کاندیداهای اصلی تصدی شهرداری تهران محسوب می‌شد اما به ناگاه از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. او در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود انصراف شما از تصدی مسئولیت شهرداری تهران به دلیل توصیه سیدمحمد خاتمی برای تداوم حضور در کابینه بوده است. این مسئله چقدر در تصمیم‌گیری شما موثر بوده است؟ تصریح کرد: من درخدمت جناب آقای رییس‌جمهور هستم و هرگونه تصمیمی که ایشان بگیرند، به آن پایبند هستم و به نظر ایشان عمل می‌کنم.

***ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب به دادگاه

حجت کرمانی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پس از برگزاری آخرین جلسه و اخذ دفاع از موکلان، در مهلت مقرر وکلای پرونده و موکلان آخرین لوایح دفاعی خود را تقدیم دادگاه کردند و در واقع دادرسی ختم شد.

تکذیب انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران/غبارروبی بارگاه امام رضا با حضور رهبر انقلاب/ ارائه آخرین لوایح دفاعی ۷ اصلاح‌طلب

***روزنامه ایران به اتهام حمایت از یک نامزد انتخاباتی مجرم شناخته نشد

علی‌اکبر کساییان در گفت‌وگو با ایلنا درباره جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: پرونده روزنامه ایران با دو عنوان مجرمانه مورد بررسی قرار گرفت که این روزنامه در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم و با اکثریت آرا مستحق تخفیف نیز شناخته شد. او با اشاره به دومین اتهام روزنامه ایران گفت: دومین عنوان اتهامی روزنامه ایران استفاده از بودجه دولتی در جهت تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری به نفع یک نامزد خاص بود که با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز