خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در تشریح جلسه «نمایندگان ولایی» با روحانی:

خط قرمز فراکسیون ولایی برای رای اعتماد به کابینه فتنه است/ احتمال بازپس‌گیری لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه از سوی دولت/ ارائه کتبی شاخص‌های وزرا

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۷۴

عضو کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن تشریح جلسه این کمیته با رییس‌جمهوری بر عدم سهم‌خواهی اصولگرایان تاکید کرد و با اشاره به ارائه شاخص‌هایی کابینه دوازدهم به‌صورت مکتوب، از حضور وزرای پیشنهادی در فتنه به‌عنوان یکی از خطوط قرمز این فراکسیون خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست پیش از ظهر امروز کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی با رییس‌جمهوری با محوریت تشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: این جلسه تحت عنوان یک تعداد از فراکسیون ولایی انتخاب شدند تا با رییس‌جمهوری در ارتباط با کابینه صحبت کنند که حدود ۱۱ نفر از دوستان حضور داشتند.

حاضران و غایبان جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی و روحانی

او با اشاره به حضور و عدم حضور برخی از اعضای کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی به‌منظور تشکیل کابینه در این جلسه اعلام کرد: در این جلسه آقایان محمدعلی بهمنی، علی ادیانی‌راد، حمیدرضا حاجی‌بابایی، شهباز حسن‌پور بیگلری، سیدکمال‌الدین شهریاری بوشهر، علی‌محمد شاعری، محمدمهدی زاهدی و بنده در جلسه حاضر بودیم اما آقایان محمد دهقانی نقندر، عبدالرضا مصری و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در جلسه غایب بودند.

عضو کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به برخی محورهای مورد بحث در این جلسه خاطرنشان کرد: در ابتدای جلسه نمایندگان گزارشی درباره تعامل با دولت، معضلات و مشکلاتی که وجود دارد ارائه کرده و بر لزوم تشکیل کابینه‌ای توانمند، قدرتمند و پاکدست تاکید شد و گفتیم که باید کابینه‌ای تشکیل شود که بتواند به‌سرعت مشکلات را حل کند.

فراکسیون نمایندگان ولایی سهم‌خواهی نمی‌کند

نماینده اصولگرای رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه همچنین اعلام کردیم هیچ سهم‌خواهی نداریم و صرفاً قصد داریم در راستای تشکیل دولت کمک کنیم.

کابینه نباید تحت فشار هیچ جناجی باشد

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تاکید کردیم که کابینه تحت فشار هیچ جناحی نباشد و دولت بتواند کابینه‌ای منسجم و هماهنگ تشکیل دهد.

کوچکی‌نژاد همچنین به محور برخی سخنان رییس‌جمهوری در این جلسه اشاره کرد و گفت: آقای روحانی نیز ضمن استقبال از برگزاری این جلسه، تاکید کردند که جلسه خوبی تشکیل شده و به برخی معضلات و مشکلات حوزه موسسه‌های مالی و اعتباری و هرج و مرجی که پیش آمده اشاره کردند.

تاکید روحانی بر مشکلات ویژه دولت دوازدهم

او گفت: آقای روحانی همچنین گفتند دولت دوازدهم با برخی مشکلات روبرو است که دولت یازدهم با آن درگیر نبوده که ازجمله به ایجاد دشمنی که میان ما و عربستان اشاره کردند و درعین حال گفتند که لحن آمریکایی‌ها نیز علیه‌مان تشدید شده است.

رعایت همه جوانب در انعقاد قرارداد نفتی

نماینده اصولگرای رشت در مجلس خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری همچنین درباره قرارداد نفتی توضیحاتی داده و تاکید کردند دولت همه جوانب رعایت کردیم و کمیته‌ای نیز به این منظور تشکیل شده که باید با همکاری مجلس امور را پیش ببریم.

احتمال بازپس‌گیری لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه از سوی دولت

عضو کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم به اظهارات رییس‌جمهوری درباره ارائه لوایح دارای قید فوریت اشاره کرد و گفت: آقای روحانی در بخش دیگری گفتند که گاهی لازم است لایحه‌ای به‌سرعت به نتیجه برسد که ازجمله لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت یا همان لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه ازجمله این موارد بود که متاسفانه مجلس با تصویب دو فوریت آن موافقت نکرد و باتوجه به زمان اندک باقی‌مانده به تشکیل کابینه دوازدهم درصورت عدم تعیین‌تکلیف دولت مجبور به پس گرفتن لایحه است؛ چرا که ایجاد تغییر در کابینه پس از معرفی وزرای پیشنهادی دشوار خواهد بود.

فتنه و فساد خطوط قرمز فراکسیون نمایندگان ولایی در جریان رای‌اعتماد به کابینه دوازدهم

نماینده اصولگرای رشت در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که باتوجه به تفاوت دیدگاه و رویکرد فراکسیون نمایندگان ولایی و دولت، آیا اعضای این فراکسیون برای اعطای رای‌اعتماد به کابینه پیشنهادی خطوط قرمز سیاسی مطرح کرده است، گفت: شاخص‌هایی را کتباً‌ تقدیم رییس‌جمهوری کردیم و بر لزوم فاصله داشتن کابینه با جریان فتنه، لزوم مبارزه با فساد و جلوگیری از رویکرد قبیله‌ای در دولت اشاره کردیم.

همراهی اصولگارایان مجلس با کابینه پیشنهادی درصورت رعایت خطوط قرمز

کوچکی‌نژاد در پایان تصریح کرد: بنابر این شاخص‌هایی که کتباً تقدیم رییس‌جمهوری شد، اعلام کردیم که اگر دولت این شاخص‌ها را در تشکیل کابینه رعایت کند، در جریان اعطای رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی همراهی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز