خبرگزاری کار ایران

المانیتور بررسی کرد؛

پیام شباهت یونیفورم‌های نیروهای الحشد الشعبی به لباس‌های نیروهای سپاه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۴۷۹

پایگاه تحلیلی المانیتور در گزارشی با اشاره به حضور نیروهای بسیج مردمی در رژه اخیر نیروهای نظامی عراق به مناسبت پیروزی‌های اخیر در موصل نوشت: با توجه به شباهت لباس‌های نیروهای بسیج مردمی به لباس نیروهای سپاه پاسداران باید بدانیم هدف از این پیام چیست؟

به گزارش ایلنا، «المانیتور» در گزارشی به حضور نیروهای بسیج مردمی در رژه اخیر نیروهای نظامی عراق به مناسبت پیروزی‌های اخیر در موصل اشاره کرده و گفته این رژه در حالی برگزار شده است که یونیفورم متفاوت نیروهای بسیج مردمی در میان سایر نیروهای نظامی عراق توجه بینندگان را به خود جلب کرده است. 

در این گزارش گفته شده: در رژه نظامی ۱۵ جولای به نظر می‌رسید بخشی از نیروها پیامی به حیدرالعبادی داشتند. لشکری از نیروهای الحشد الشعبی یونیفورم‌هایی مشابه لباس نیروهای سپاه پاسداران ایران به تن کرده بودند. این تفاوت نوع پوشش آن‌ها و شباهت آن به لباس‌های سپاه در شبکه‌های اجتماعی بازتابی گسترده داشت. 

نویسنده عراقی این گزارش با بیان اینکه رابطه العبادی با ایران خوب نیست به سفر اخیر العبادی به ایران و اظهارات مقامات ایرانی در خلال این سفر اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران در دیدار با العبادی در خصوص اقداماتی که نیروهای بسیج مردمی را تضعیف می‌کند، هشدار داد. از سویی دیگر رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز در اظهاراتی گفته بود اگر سپاه نبود تروریست‌ها امروز بر عراق و سوریه فرمان‌روایی می‌کردند.

این گزارش با بیان اینکه العبادی و ایران در مورد واحد‌های بسیج مردمی اختلاف نظر دارند، نوشت: او یکی از اعضای حزب الدعوه اسلامی است که رابطه نزدیکی با ایران دارد اما العبادی از زمانی که نخست وزیر عراق شده است تغییر رویه داده است. 

به گزارش المانیتور نفوذ ایران در عراق از زمانی که داعش در سال ۲۰۱۴ وارد موصل شده بیشتر شده است.

نارضایتی ایران از العبادی به دلیل نقش او در ایجاد مانع بر سر راه اهداف ایران در منطقه است.

المانیتور مدعی شد: در این شرایط در انتخابات آپریل سال آینده به احتمال زیاد ایران از العبادی حمایت نخواهد کرد. ایران سعی می‌کند از گزینه‌های دیگری نظیر نوری المالکی که روابط بهتری با ایران دارند حمایت کند. این زنگ خطری برای بریتانیا و آمریکاست که حامیان اصلی العبادی اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز