خبرگزاری کار ایران

سیدکمال خرازی:

حکام جدید عربستان سیاست‌های خصمانه‌ای را علیه ایران دنبال می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۶۶۵

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: این کشور نقش مثبت و سازنده‌ای در منطقه ندارد. پادشاهان گذشته عربستان اهل مذاکره و همکاری با ایران بودند، ولی حکام جدید سیاست‌های خصمانه‌ای را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سیدکمال خرازی در نشستی با رسانه‌های برجسته فرانسه گفت: متاسفانه بازیگران منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای تلاش کردند که از خلا ناشی از انقلاب‌های عربی به نفع خود استفاده کرده و آنچه که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه این تلاش‌ها است.

دولت سوریه امروز در شرایط بهتری از گذشته قرار دارد

او افزود: در سوریه اعتراض‌های آرام مردمی را با تقویت گروه‌های تکفیری به تندروی کشانده و از شرایط پیش‌آمده به دنبال سرنگونی دولت بشار اسد حرکت کردند. علیرغم این تلاش‌ها امروز دولت سوریه در شرایط متفاوت و بهتری از گذشته قرار گرفته است.

تغییر رژیم‌ها از طریق زور و دخالت خارجی سیاست نادرستی است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در رابطه با سرنگونی دولت‌ها در خاورمیانه اظهار داشت: تغییر رژیم‌ها از طریق زور و دخالت خارجی سیاست نادرستی است و اصلاحات سیاسی باید بدون دخالت خارجی و به صورت مسالمت‌آمیز به انجام برسد.

ایران مخالفت تجزیه این کشورها است

خرازی با اشاره به تلاش‌هایی که برای ایجاد آرامش در عراق و سوریه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: لازمه برقراری آرامش در عراق و سوریه، حفظ تمامیت ارضی این دو کشور و سپردن سرنوشت آنها به خود مردم این کشورها است. جمهوری اسلامی ایران مخالفت تجزیه این کشورها است.

همکاری ایران با روسیه و ترکیه در رابطه با سوریه نتایج خوبی داشته است

او با توجه به نقش مهم ایران در منطقه خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات در منطقه از اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است به همین جهت به دعوت دولت‌های سوریه و عراق برای مبارزه با تروریست‌ها به کمک آنها شتافتیم. در حال حاضر هم زمینه خوبی برای ایجاد آتش‌بس فراهم شده است، همکاری ایران با روسیه و ترکیه در رابطه با سوریه نتایج خوبی داشته است و ما امیدواریم که این روند سازنده ادامه یابد.

ایران از اختلاف بین عربستان با قطر استقبال نمی‌کند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در رابطه با نقش عربستان ابراز داشت: این کشور نقش مثبت و سازنده‌ای در منطقه ندارد. پادشاهان گذشته عربستان اهل مذاکره و همکاری با ایران بودند، ولی حکام جدید سیاست‌های خصمانه‌ای را دنبال می‌کنند. سیاست تمامیت‌خواهی عربستان نه تنها در رابطه با ایران بلکه در رابطه با دیگر کشورها صادق است و نمونه آن را در قطر شاهد هستیم که البته ایران از اختلاف بین عربستان با قطر استقبال نمی‌کند زیرا منطقه ما به اندازه کافی درگیری اختلاف و جنگ و خونریزی است.

موشک‌های ما برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده است

خرازی در رابطه با سیاست‌های آمریکا و دولت ترامپ در قبال ایران بیان کرد: آنها برای فشار به ایران و توافق هسته‌ای، صنایع موشکی ایران را هدف قرار داده‌اند، ولی باید بدانند که ایران به توانایی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهد داد و توانمندی‌های موشکی خود را گسترش می‌دهد که طبعا جنبه دفاعی دارد. مخالفت آمریکا با آزمایش‌های موشکی ایران هیچ باید حقوقی و قانونی ندارد. آنچه که ما در توسعه موشکی خود انجام می‌دهیم با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مغایر نیست زیرا موشک‌های ما برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده است.

ترامپ با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران متن برجام را هم نقض می‌کند

او در رابطه با برجام یادآور شد: برجام یک سند بین‌المللی است که باید محترم شمرده شود. آمریکا در دوره ترامپ رفتار دوگانه‌ای در قبال برجام دارد. از طرفی وی با آن مخالفت نمی‌کند و در عین حال با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و اعمال فشار بر بانک‌های بین‌المللی نه تنها روح برجام بلکه متن برجام را نقض می‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز