خبرگزاری کار ایران

سیدکمال خرازی:

تغییر سیاست‌های لندن شرط توسعه روابط ایران و انگلیس است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۵۷

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با برشمردن خطاهای راهبردی در سیاست خاورمیانه‌ای انگلیس تاکید کرد: همکاری اقتصادی با انگلیس وقتی می‌تواند توسعه یابد که سیاست‌های آن کشور نسبت به ایران تغییر یابد و به نقش مثبت ایران در منطقه اذعان شود.

به گزارش ایلنا، سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز در محل پارلمان انگلستان، در نشستی با اعضای گروه پارلمانی (شامل ترکیبی از نمایندگان مجلس عوام و مجلس لردها) به تشریح سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت. 

ایران در پی ایجاد ثبات و حفظ وضع موجود در منطقه است

او در این نشست گفت: ایران به‌عنوان باثبات‌ترین کشور در منطقه برخلاف آنچه دشمنان ایران ادعا می‌کنند، در پی ایجاد ثبات و حفظ وضع موجود در منطقه است.

قدرت‌های فرامنطقه‌ای و عربی در امور داخلی عراق و سوریه مداخله کردند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: متاسفانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای و بعضی کشورهای عربی منطقه با سیاست‌های اشتباه خود در امور داخلی سوریه و عراق مداخله و در جهت تغییر نظام‌های سیاسی آن دو کشور حرکت کردند و به تقویت گروه‌های تروریستی پرداختند؛ به نحوی که بخش‌های مهمی از کشورهای عراق و سوریه را به تصرف خود درآوردند.

تغییر سیاست‌های لندن شرط توسعه روابط ایران و انگلیس است

هدف ایران از کمک به سوریه و عراق جلوگیری از بی‌ثباتی منطقه است

خرازی توضیح داد که ایران به کمک دولت‌های مستقر در سوریه و عراق پرداخت زیرا هدفش جلوگیری از بی‌ثباتی منطقه و فروپاشی دولت‌های مستقر بود. 

سیاست‌های بریتانیا در خاورمیانه در تضاد با ثبات منطقه است

او ضمن اشاره به سیاست‌های بریتانیا در منطقه خاورمیانه، این سیاست‌ها را در تضاد با ثبات منطقه دانست و از همکاری این کشور با کشورهای حامی تروریسم همچون عربستان شدیدا انتقاد کرد. 

کشورهای عربی جنوب خلیج فارس عامل بی‌ثباتی منطقه هستند 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن اشاره به سخنان نخست‌وزیر بریتانیا در بحرین که ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانسته بود، اظهار داشت: چطور ممکن است ایران از سقوط شهرهای مهمی چون اربیل، بغداد و دمشق به دست گروه‌های تروریستی جلوگیری کند و در عین حال عامل بی‌ثباتی تلقی گردد. کشورهای حامی گروه‌های تروریستی چون کشورهای عربی جنوب خلیج فارس هستند که عامل بی‌ثباتی منطقه هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز