خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

نمی‌توانیم فراتر از حکم قانون حکمی صادر کنیم/ با بگیر و ببند و خشونت بازار تنظیم نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۵۵

وزیر دادگستری تاکید کرد: نمی توانیم فراتر از حکم قانون حکمی صادر کنیم،‌بازدارندگی بسیاری از مجازات ها بر اساس حکم قانون ضعیف است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در ارتباط با چرایی بازدارندگی کم مجازات ها در حوزه اصناف و بازار گفت: بازدارندگی بسیاری از مجازات ها بر اساس حکم قانون ضعیف است.

او خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم فراتر از حکم قانون حکمی صادر کنیم. بالاخره قانون گذار اینچنین تدبیر کرده است. در مورد برخی از تخلفات هم ما محاکمه نمی‌کنیم. خود اتحادیه و صنف این کار را انجام می دهند، معمولا هم در صنف ملاحظه همکارانشان را می کنند و طبیعی است بازدارندگى اش کمتر مى شود.

وزیر دادگستری در ادامه با بیان این‌که  در فضای کسب و کار با بگیر و ببند و خشونت نمی شود بازار را تنظیم کرد گفت: بازار مقتضیات خاص خود را دارد،‌ باید نظارت ها و پیشگیری هایمان را افزایش دهیم.بازرسی ها را گسترده تر و فضا را شفافسازیم . افکار عمومی را آگاه و نظارت عمومی را بیشتر کنیم.

او ادامه داد: من به دنبال این نیستم که با تشدید مجازات به نتیجه برسیم.تجربه جهانی نیز در این راستا خیلی موفق نبوده است. ما باید مجازات قاطع قوی، اما محدود داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز