خبرگزاری کار ایران

دادستان گرگان:

۱۰۰فقره احکام قلع و قمع در یکی از روستاهای گرگان اجرا شد/مکلفیم از هویت فرهنگی و بافت روستا‌ها دفاع کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۷۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از اجرای احکام قطعی قلع و قمع در روستای توشن گرگان و آزادی ۱۰ هکتار از زمین‌های این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: در اجرای قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها و پیشگیری از وقوع جرم و تغییر کاربری غیرمجاز، صبح امروز ۱۰۰ مورد احکام قطعی قلع و قمع در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد.

او افزود: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان گرگان تعداد ۱۰۰ مورد احکام قطعی قلع و قمع و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد و حدود ۱۰ هکتار زمین آزاد شد.

این مقام قضایی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

حقی گفت: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها و روستا‌ها را دارند بایستی بدوا با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند و در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ‌ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

به گفته او روستای توشن یکی از روستاهای هدف گردشگری استان گلستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز