خبرگزاری کار ایران

در سفر سنایی به اولیانوفسک انجام شد؛

بررسی طرح راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۴۷۸

طرح راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین ایران و روسیه در سفر سفیر ایران در مسکو به اولیانوفسک بررسی شد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در ادامه برنامه سفر به استان‌های روسیه که در جهت شناسایی ظرفیت‌های استان‌های روسیه و نیز توسعه مناسبات استانی ایران و روسیه صورت می‌پذیرد، اواخر هفته گذشته با دعوت سرگئی مارازوف، استاندار استان اولیانوفسک روسیه، به این استان سفر کرد.

سفیر ایران در روسیه، طی این سفر علاوه بر ملاقات با استاندار و مقامات این استان، از مراکز فرهنگی و صنعتی این استان بازدید و با تجار و صاحبان صنایع این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین ایران و استان اولیانوفسک روسیه از طریق رودخانه ولگا، معرفی یکی از استان‌های کشور به عنوان همکار استانی استان اولیانوفسک، پروژه سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در تولید مخازن تحت فشار سی‌ان‌جی در منطقه صنعتی ویژه اولیانوفسک، راه‌اندازی مراکز لجستیک در ایران و استان اولیانوفسک با هدف تسهیل تبادل کالاهای دو کشور و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی بخشی از مباحث مطرح شده و توافقات به دست آمده در ملاقات سنایی و استاندار اولیانوفسک بود.

استان اولیانوفسک روسیه در سال ۱۹۴۳ با تصمیم شورای عالی شوروی و در بخش اروپایی روسیه و در ساحل رود ولگا تاسیس شد، مرکز این استان شهر اولیانوفسک است که نام آن به دلیل اینکه این شهر زادگاه ولادیمیر ایلیچ اولیانوف معروف به «لنین» بوده است، اولیانوفسک نام می‌گیرد.

این استان یکی از استان‌های صنعتی روسیه محسوب می‌شود که صنایع ماشین‌سازی، تولید قطعات خودرو، تولید هواپیما، صنایع غذایی، کشاورزی، تولید سیمان، صنایع تولید انرژی الکتریکی، صنایع دفاعی و... از جمله صنایع تولیدی این استان است. تقریباً ۹۵% کل اتوبوس‌های روسیه و ۱۰% خودروهای باری روسیه و نیز هواپیماهایی مانند «ایل-۷۶»، «تو-۲۰۴» و بزرگ‌ترین هواپیمای باری دنیا «آن-۱۲۴ روسلان» از جمله محصولات صنعتی بارز این استان هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز