خبرگزاری کار ایران

ادعای عجیب رییس هیات مصری در حاشیه نشست ژنو؛

ایران علاقه‌ای به حل و فصل سیاسی بحران سوریه ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۳۹۱

رییس هیات مصری در نشست معارضان سوری، که در ژنو برگزار شد مدعی شد: ایران علاقه‌ای به حل و فصل سیاسی بحران سوریه ندارد؛ چراکه خواهان کاهش نفوذش در منطقه نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، رییس هیات نمایندگی مصر در نشست مذاکرات سوریه در ژنو در اظهاراتی مدعی شد: ایران علاقه‌ای به حل و فصل سیاسی بحران سوریه ندارد چراکه خواهان کاهش نفوذش در منطقه نیست. این در حالی است که روسیه می‌تواند مواضع ایران را تغییر دهد. 

روز جمعه فارس خالدی رییس هیات مصر در حاشیه هفتمین دور مذاکرات سوریه در ژنو مدعی شد: ایرانی‌ها از هر نوع توافقی که بین دولت سوریه و روسیه اتفاق بیافتد اجتناب می‌کنند. آن‌ها در عمل از اینکه جنگ متوقف شده و در عراق، سوریه، یمن و لیبی صلح برقرار شود، ناراضی هستند.

او در ادامه مدعی شد روسیه از قدرت کافی برای تغییر رویه ایران و پذیرش راه حل سیاسی توسط این کشور برخوردار است. ما امید بیشتری به روس‌ها داریم. 

به گزارش «اسپوتنیک»، روسیه از راه حل سیاسی در سوریه حمایت می‌کند و با آتش‌بس آمریکا در بخش‌های جنوب غربی در اجلاس گروه بیست در هامبورگ نیز موافقت کرد. روز سه‌شنبه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا گفته بود این کشور و روسیه درباره دومین توافق آتش‌بس در سوریه گفت‌و‌گو کرده‌اند. 

بر اساس گزارش اسپوتنیک هفتمین دور مذاکرات بین گروه‌های درونی سوریه در ژنو برگزار شد و سه گروه معارض سوری که در این نشست شرکت کرده‌اند بیش از هر زمان دیگری به ایجاد یک هیات متحد مشترک نزدیک شده‌اند. سه گروه معارض سوری از جمله کمیته مذاکرات سطح بالا که تحت حمایت عربستان است، پلتفورم قاهره و پلتفورم مسکو بر سر ایجاد ۱۲ اصول بنیادین برای قانون اساسی آینده سوریه به توافق رسیده‌اند. این مواد از سوی «استفان دی می‌ستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه پیشنهاد داده شده است. 

در اوایل روز جمعه خالدی گفته بود امیدوار است دور بعدی مذاکرات در ژنو که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، مذاکرات مستقیمی بین دولت سوریه و معارضان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز