خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ قصدی برای سهم‌خواهی از دولت وجود ندارد/ روحانی حتماً مجموعه مشورت‌های اصلاح‌طلبان را درنظر می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۲۲۴

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در زمره حامیان و متحدان روحانی هستند، بر عدم سهم‌خواهی در این راستا تاکید کرد و گفت: روحانی حتماً مجموعه مشورت‌های اصلاح‌طلبان درنظر می‌گیرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، درباره کابینه دولت دوازدهم و معیارهای انتخاب وزرا اعلام کرد: حق انتخاب وزرا با رییس‌جمهوری است و آقای روحانی حق دارد تیمی را انتخاب کند که بتواند برنامه‌های مدنظرشان را پیش برده و شعارها و وعده‌های انتخاباتی را محقق کند.

اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در زمره حامیان و متحدان روحانی هستند

او با تاکید بر حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در زمره متحدان آقای رییس‌جمهور هستند. در جریان انتخابات حامی روحانی بوده و خواستار موفقیت دولت هستیم.

هیچ قصدی برای سهم‌خواهی وجود ندارد

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به جوسازی‌های صورت‌گرفته طی روزهای اخیر درباره سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان قصدی برای سهم‌خواهی وجود ندارد و صرفاً به‌دنبال تعامل با دولت و کمک به آقای رییس‌جمهور هستیم.

او گفت: ارزیابی عملکرد وزرای فعلی صرفاً در راستای کمک به رییس‌جمهوری انجام شده و در عین حال مولفه‌های کمی و کیفی مختلفی درنظر گرفته شده که به انتخاب ورزای کارآمد منطبق بر برنامه‌های کشور و شعارهایی که آقای روحانی در طول رقابت‌های انتخاباتی مطرح کرده است، کمک کند و در نهایت آقای روحانی مختار است که مطابق این ارزیابی‌ها عمل کند یا خیر.

روحانی حتماً مجموعه مشورت‌های اصلاح‌طلبان درنظر می‌گیرد

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس حتماً همان‌طور که ما به آقای روحانی علاقمندیم، رییس‌جمهوری نیز حتماً مجموعه مشورت‌های اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس را درنظر می‌گیرند و نتیجه این تعامل و هماهنگی آن خواهد بود که کابینه‌ای کارآمد، فعال و پاکدست تشکیل شود که بتواند کشور را در مدار توسعه و پیشرفت قرار دهد.

اگر برخی وزرا کم رای بیاورند یا رای‌اعتماد نگیرند، خوشایند نخواهد بود

تابش همچنین یادآور شد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که اگر خدایی‌ناکرده ازسوی ما یا آقای روحانی غفلتی صورت گیرد و رای ورزا کم باشد یا برخی از وزیران پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد نشوند، خوشایند نخواهد بود و امید مردم را تبدیل به یاس می‌کند.

هماهنگی با روحانی از مهمترین مولفه‌های وزرای پیشنهادی است

او در واکنش به سوالی درباره برخی انتقادها نسبت به بخش‌هایی از کابینه همچون وزارت کشور یا علوم اعلام کرد: شاید یکی از مهمترین مولفه‌هایی که برای معرفی کابینه جدید و وزرای پیشنهادی مدنظر قرار دادیم، تعامل و هماهنگی خود وزرا با روحانی است؛ و به این مولفه فراتر از دیگر مولفه‌ها توجه داریم.

روحانی صراحتاً گفت که برخی وزرا برای تحقق خواست دولت سینه سپر نکردند

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی نیز به صراحت تاکید کردند برخی از دوستان برای تحقق خواست دولت سینه سپر نمی‌کرد و طبیعتاً وقتی خود رییس‌جمهوری نیز به این مسئله اشاره کرده، مسلماً باید به سمت افرادی برویم که در جهت تحقق مطالبات مردم و شعارهای انتخاباتی با دولت و شخص رییس‌جمهوری همراه و هماهنگ هستند.

تکذیب اخبار مربوط به تشکیل کابینه دوازدهم مغایر با انتظارات

او در پاسخ به این سوال که آیا اخبار و شایعات مطرح شده طی روزهای اخیر مبنی بر این‌که کابینه دوازدهم در راستای مطالبات اصلاح‌طلبانه جامعه در حال چینش نبوده و با آن‌چه انتظار می‌رود، تفاوت فراوانی دارد، گفت: هنوز کاری انجام نشده و معلوم نیست این اخبار از کجا می‌آید.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دوره نخست، کارگروه‌ها و کمیته‌هایی برای چینش کابینه و کمک به رییس‌جمهوری در این مسیر مسئولیت داشتند اما اکنون آقای روحانی بیش از ۴ سال در اداره کشور تجربه دارد، و با افراد و گروه‌های بسیاری کار کرده و نیازی به این کارگروه‌ها نیست؛ چرا که هم‌اکنون اصناف، اقشار مختلف، مختصصان و سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف فهرست‌های پیشنهادی و نظرات خود را مطرح می‌کنند و باتوجه به ضوابط و مولفه‌هایی که ازسوی فراکسیون امید معین شده و همچنین مولفه‌ها و ویژگی‌هایی که ازسوی گروه مشاوران آقای روحانی مشخص شده، گزینه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: قاعدتاً در برخی بخش‌ها و وزارتخانه‌ها نیاز به مشورت با مقام معظم رهبری وجود دارد که این روال نیز انجام خواهد شد و درنهایت تعاملاتی نیز با مجموعه مجلس اعم از کمیسیون‌های تخصصی انجام خواهد شد تا وزرای پیشنهادی رای بالا بیاورند.

تحمیل تکالیف مالایطاق بر دوش روحانی جفا است

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در عین حال این‌که بخواهیم تکالیفی مالایطاق بر دوش روحانی تحمیل کنیم، جفا خواهد بود.

او گفت: به هرحال این کابینه باید از مجموعه مجلس رای اعتماد بگیرد و مجلس ترکیبی است از سلایق مختلف. از طرفی رهبری معظم انقلاب نیز در برخی حوزه‌ها به‌درستی نظر خواهند داد؛ چرا که برخی وزرا به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درمی‌آیند و این مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تابش در پایان گفت:‌  اگر این نکات را موردتوجه قرار ندهیم، صرفاً توقعاتی در میان مردم ایجاد می‌شود که عملی نشده و درنتیجه برای مردم ناامید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز