خبرگزاری کار ایران

رییس کانون سردفتران و دفتریاران:

دستور رییس قوه قضاییه درباره سند خودرو فصل الخطاب است

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۷۳

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص سند خودرو اعلام کرد: دستور رییس قوه قضاییه فصل الخطاب است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به نیروی انتظامی که دوباره تاکید داشته مراجعه به دفا‌تر اسناد رسمی هنگام نقل و انتقال خودرو ضروری نیست، اعلام کرد: ٢١ اسفند ماه سال گذشته حضرت آیت الله آملی لاریجانی، رییس محترم قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای ثبتی و قضایی تاکید داشتند برگ سبز تعویض پلاک سند خودرو نیست و مالکیت خودرو تنها با سند تنظیمی در دفا‌تر اسناد رسمی اثبات می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستور رییس قوه قضاییه فصل الخطاب است، افزود: به عنوان یک حقوقدان به قانون پایبند هستم و قانون را برای اظهارنظر و اقدامات خود مد نظر قرار می‌دهم. امیدوارم دیگران نیز به رعایت قانون پای‌بند باشند.

دشتی اردکانی هم‌چنین تاکید کرد: رای قاطع مورخ ۱۰/۱۱/۹۵ کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی و نیز نظریه مورخ ۲۵/۲/۹۶ معاونت حقوقی ریاست جمهوری نشان می‌دهد سه قوه کشور بر نقل و انتقال خودرو در دفا‌تر اسناد رسمی تاکید دارند و برگ صادره توسط پلیس را سند مالکیت خودرو نمی‌دانند.

وی هم‌چینن به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای نظامی تهران اشاره کرد که به پلیس دستور می‌دهد بنر‌ها و اطلاعیه‌هایی با مضمون «عدم مراجعه طرفین معامله به دفا‌تر اسناد رسمی» را از مراکز تعویض پلاک جمع آوری کند.

به گفته دشتی اردکانی این مقام قضایی به نیروی انتظامی تاکید کرده در اقدامات آتی مراکز تعویض پلاک، ملاک شناسایی خودرو‌ها، اسناد تنظیم شده در دفا‌تر اسناد رسمی باشد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: بر اساس این دستور، تشویق مردم به عدم مراجعه به دفا‌تر اسناد رسمی هنگام نقل و انتقال خودرو، خلاف قانون و جرم است.

وی با بیان این‌که بدون تنظیم سند در دفترخانه، مالکیت خودرو انتقال نمی‌یابد، تاکید کرد: مردم هشیار باشند که بدون ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو ممکن است با مشکلات قانونی روبرو شوند و مالیات و حقوق دولتی معوقه به آن‌ها تحمیل شود که این امر به نفع دلال‌ها و واسطه‌های خرید و فروش خودرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز