خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

نیاز داریم در جهت تحول اداری گام برداریم/ ارائه ۶۸ میلیون خدمت به مردم در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۷۵

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد:‌ بخشی از مفاسد کشور معلول روزمرگی‌هاست. امروز حتما نیاز داریم به نحو عملی جهت تحول اداری گام برداریم. در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، برای تحقق این شعار باید تحول اداری در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد تویسرکانی در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب جمهوری اسلامی گفت:‌ فاجعه هفت تیر که توسط استکبار و در راس آن آمریکای جنایت‌کار و منافقین کوردل رقم خورد سرمایه‌هایی را از مردم و نظام گرفت و مردم را از وجود آن‌ها محروم ساخت.

دستگاه قضایی نقش مهمی در امنیت و استقلال جامعه ایفا می‌کند

او با بیان اینکه شهید بهشتی معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: امروز دستگاه قضایی کشور به عنوان رکن نظام جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در امنیت، استقلال و نظم عمومی جامعه ایفا می‌کند.  

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور به عنوان یک نهاد شبه‌قضایی که وابسته به نهاد قضایی است، خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد، اظهار داشت: ثبت اراضی و املاک، وقایع ازدواج و طلاق، قراردادها در دفاتر اسناد رسمی و ثبت اختراعات و علائم تجاری و... از اقداماتی است که در این سازمان انجام می‌شود.

سازمان ثبت و اسناد سال گذشته ۶۸ میلیون خدمت به مردم ارائه داد

تویسرکانی با بیان اینکه در سال گذشته قریب به ۶۸ میلیون خدمت به مردم ارائه دادیم، تصریح کرد: سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور یک نهاد قدیمی است که در کنار دادگاه‌ها ایجاد شده است. در گذشته صدها میلیون اقدام سطحی در این نهاد صورت می گرفت که گرفتار آسیب‌هایی می‌شد. این مسائل با تدابیر و راهنمایی‌ها و مساعدت ریاست محترم قوه قضاییه منجر به خدمات گسترده‌ای شد تا در جهت تحول اداری قدم‌هایی برداشته شود.

باید تلاش کنیم خدمات بهینه و کم‌هزینه به مردم ارائه شود

او با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک باید به عنوان خدمتگذار نظام اسلامی تمام تلاش خود را به کارگیرد تا خدمات بهینه و کم‌هزینه به مردم ارائه شود، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم تا در نظام قضایی کمتر دچار آسیب شویم، بخشی از این آسیب‌ها  معلول نقص در فرایندها و خدمات است.

با داده‌آمایی‌ها خدمات بهتر، دقیق‌تر و سریعتری ارائه می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه امروز داده‌آمایی در سازمان ثبت صورت گرفته است، ابراز داشت: به واسطه این داده‌آمایی‌ها اطلاعاتی در بانک‌های متعدد در سیستم‌ها بارگذاری شده است و این امر باعث شده تا خدمات را بهتر، دقیق‌تر و سریعتر انجام دهیم.

داده‌آمایی کاهش مراجعات مردمی را به همراه داشته است

تویسرکانی افزود: میلیون‌ها مکاتبات درون‌سازمانی به صورت اوراق کاغذی شکل می‌گرفت که در یک اقدام فراگیر بسیاری از این پرونده‌های کاغذی از بین رفته و در قالب فایل‌های الکترونیک و بانک‌های مجازی ایجاد شده که کاهش مراجعات مردمی را به همراه داشته است.

بیش از ۳۰ میلیون مراجعه را کاهش دادیم

او با بیان اینکه بخشی از مفاسد به جهت مراجعات مردم است، عنوان کرد: گاهی اجبارا مردم به واسطه مراجعات پی در پی باید دنبال کسی باشند که مشکل را سریعتر حل کند، در حالی که سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که مراجعات کمتر شود و به موجب آن مفاسد کمتر صورت گیرد، حسب آمار و ارقام سالانه بیش از ۳۰ میلیون مراجعه را کاهش دادیم که به نسبت آن مفسده‌ها کمتر شده است.

در بخش‌های مختلف تقاضای ارائه خدمات به شکل الکترونیک شده است

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه طبیعی است باید این اقدامات را مرتب رصد کنیم و در جهت رفع آسیب‌ها و اصلاح گریزگاه‌های فساد تلاش کنیم تا خدمات مناسب‌تر ارائه شود، یادآور شد: در بخش‌های مختلف تقاضای ارائه خدمات به شکل الکترونیک شده است و در تحول اداری هزینه‌های بسیاری کاهش پیدا کرده است.

تویسرکانی با تشکر از عنایات رهبری بیان کرد: در سال گذشته در مقدمه تدوین برنامه ششم توسعه رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ سیاست کردند. برای تسریع برنامه ششم توسعه هر اندازه توسعه وجود داشته باشد نزاع‌ها و بسیاری از بی‌نظمی، دعاوی حقوقی، جزایی و کیفری کاهش پیدا می‌کند. باید توجه کنیم کشور در جهت توسعه ثبت رسمی گام بردارد.

دعاوی در کشور کم نیست

او با بیان اینکه امروز قراردادها را باید به صورت رسمی شکل دهیم تا از نزاع و اختلافات مالی پیشگیری کنیم، گفت: دعاوی در کشور کم نیست و هزینه‌های فراوانی را در پی دارد. باید تلاش کنیم تا خدمات بهتری در این راستا ارائه شود. اگر در شیوه‌های اداری منفعل عمل کنیم نمی‌توانیم باعث رضایت مردم باشیم.

نیاز داریم در جهت تحول اداری گام برداریم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه دستگاهی موفق است که آسیب‌های اجتماعی خود را مرتفع کند و متناسب با نیاز مردم و جامعه گام بردارد، اظهار داشت:‌ بخشی از مفاسد کشور معلول روزمرگی‌هاست. امروز حتما نیاز داریم به نحو عملی جهت تحول اداری گام برداریم. در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، برای تحقق این شعار باید تحول اداری در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز