خبرگزاری کار ایران

صادقی در همایش فصلی خانه احزاب:

تخصیص بودجه دولتی به احزاب، غلط است/برای اصلاح قانون خود احزاب باید پیش‌قدم شوند

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۸۷

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: در سال ۶۰ وقتی قانون احزاب تصویب شد مقرر شد احزاب باید از وزارت کشور مجوز بگیرند که شورای نگهبان مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود صادقی در همایش فصلی خانه احزاب در جمع دبیران کل و اعضای احزاب سراسر کشور گفت: احزاب باید با توجه به قانون اساسی فعالیت کنند. 

او با اشاره به اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی عنوان کرد: اصل بر آزادی است. در سال ۶۰ وقتی قانون احزاب تصویب شد، مقرر شد احزاب باید از وزارت کشور مجوز بگیرند که شورای نگهبان مخالفت کرد. 

صادقی ادامه داد: شورای نگهبان اخذ مجوز را مخالف قانون اساسی می‌دانست و این قانون را بعد از مدت‌ها بدون مهر تایید کرد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآور شدن حادثه تروریستی هفت تیر عنوان کرد: پدر نیز به فعالیت‌های حزبی ایمان داشتند و مانند شهید بهشتی معتقد بودند حزب، معبد است. 

او خطاب به دبیران کل گفت: اصلاح قانون را خود احزاب باید آغاز کنند، کسی پیش قدم نمی‌شود. قانون جدید در برخی از موارد قدم به جلو است و ماده کمیسیون ۱۰ را می‌توان مثبت تلقی کرد. 

صادقی درباره یارانه احزاب نیز اظهار داشت: قانون احزاب در این مورد توضیح داده و از طرفی دولت هم  طبق قانون موظف شده ردیف بودجه در نظر بگیرد. 

او خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه از سوی دولت غلط است و استقلال حزب را زیر سوال می‌برد و این درست نیست دست دراز کنید زیرا رگ حیات شما زیر نفوذ دولت قرار می‌گیرد. 

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: احزاب نقش موثری در شکل‌گیری دولت‌ها دارند و این ضعف است که در قوانین انتخاباتی اشاره به حضور آنان نشده است. 

او در ادامه افزود: آقای کواکبیان تلاش کرد ردیف بودجه احزاب در بودجه ۹۶ باشد، اطلاع دقیقی ندارم که انجام شده است یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز