خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

نیروی انسانی و امکانات پزشکی قانونی با حجم کار متناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۸۸۸

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: حجم کار و تنوع خدمات در پزشکی قانونی از جمله پزشکی قانونی استان تهران بسیار بالا و رو به افزایش است در حالیکه متأسفانه تعداد نیروی انسانی و امکانات این سازمان متناسب با توسعه فعالیت‌ها، افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش ایلنا، احمد شجاعی در مراسم افتتاح سی و چهارمین همایش فصلی مدیران سازمان که به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: کمبود نیروی انسانی در رأس مشکلات سازمان قرار دارد و هر چند با بهبود مزایای پرداختی و اخذ مجوزهای جذب نیرو قدم‌های در این راستا برداشته شده اما به دلیل سختی و حساسیت کار و حقوق و مزایای بسیار بالای برخی نهادهای دیگر، پزشکان تمایلی برای ورود به پزشکی قانونی ندارند. 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور وجود ساختمان‌های غیر استاندارد را از دیگر مشکلات پزشکی قانونی عنوان و تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها و از جمله استان تهران با کمبود فضا و نیز وجود برخی ساختمان‌های غیر استاندارد مواجه هستیم که در خدمت رسانی به مراجعین مشکلاتی را ایجاد کرده؛ به عنوان نمونه می‌توان به ساختمان کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان تهران اشاره کرد که با کمبود شدید فضای فیزیکی برای برگزاری جلسات با توجه به افزایش حجم مراجعات آن مواجه است. 

 شجاعی به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات فضای فیزیکی و امکانات استان تهران اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و با پیگیری‌های مستمر ساختمان پزشکی قانونی واحد جنوب تهران راه اندازی شد و هم اکنون ساکنین ناحیه جنوب تهران خدمات مورد نیاز خود را در این مرکز دریافت می‌کنند. 

او ادامه داد: مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران نیز با مشکلاتی در حوزه سیستم‌های سرمایشی و تهویه مناسب با توجه به آلودگی موجود در این فضا مواجه بود که خوشبختانه با همکاری و کمک دادگستری استان تهران و تأمین اعتباری مناسب در حال برطرف شدن است. 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه حجم کار در پزشکی قانونی استان تهران با چندین استان برابری می‌کند اظهار داشت: حجم کار در استان تهران بسیار بالا است و در برخی موارد کار از استان‌های دیگر به تهران ارجاع می‌شود. 

به گفته وی در حادثه تصادم قطار سمنان هرچند اتفاق در استان دیگری به وقوع پیوست اما اجساد برای شناسایی به تهران منتقل شد؛ در حادثه حله نیز اجساد به تهران منتقل شدند که در هر دوی این حوادث و نیز حادثه پلاسکو همکاران با دقت و سرعت بالا اجساد را شناسایی کرده و کاری بی‌نظیر انجام دادند. 

 ه نقل از پزشک قانونی شجاعی در پایان با قدردانی از تلاش‌های همکاران پزشکی قانونی و نیز پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: هرچند امکانات کشور و منابع موجود محدود است اما انتظار می‌رود این امکانات با نگاه جامع و متناسب با وظایف و مسئولیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها تقسیم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز