خبرگزاری کار ایران

در هشداری از سوی نماینده آمریکا در سازمان ملل مطرح شد؛

ادعای واشنگتن علیه دمشق، تهران و مسکو برای تدارک حمله شیمیایی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۱۴۰

نیکی هیلی در ادعایی بی اساس از رییس‌جمهور سوریه خواسته از حملات شیمیایی احتمالی‌ خودداری کند و گفت: این هشدار شامل حال حامیان بین‌المللی اصلی بشار اسد یعنی ایران و روسیه نیز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه از سوی کاخ سفید هشداری را اعلام کرده و از رییس‌جمهور سوریه خواسته از حملات شیمیایی احتمالی‌ خودداری کند .

هیلی در اظهارنظر خود مدعی شده این هشدار شامل حال حامیان بین‌المللی اصلی بشار اسد یعنی ایران و روسیه نیز می‌شود. 

کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای بشار اسد حمله شیمیایی دیگری را تدارک دیده‌اند که هزینه سنگینی برای آن پرداخت خواهند کرد. 

هیلی در نشستی مشترک با کمیته عملیات‌های خارجی به نمایندگان گفت: در این زمان هدف تنها پیام دادن به اسد نیست بلکه باید این پیام به روسیه و ایران نیز ابلاغ شود. 

او مدعی شده اگر این اتفاق (حمله شیمیایی) بار دیگر رخ دهد ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم. امیدوارم هشدار رییس‌جمهور، ایران و روسیه را مجبور به تجدیدنظر کند و امیدوارم به اسد اخطار لازم را داده باشیم که نمی‌خواهیم شاهد آسیب دیدن دوباره مردان و زنان و کودکان بی‌گناه باشیم. 

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: دولت قصد دارد از نشانه‌های بالقوه آمادگی برای یک حمله شیمیایی مشابه حمله ۴ آوریل که دولت ترامپ دمشق را در آن مقصر می‌دانست، جلوگیری کند. 

به گزارش این روزنامه ترکیه‌ای، کاخ سفید هنوز ادعایش را درباره حمله شیمیایی اسد ثابت نکرده و هیچ اشاره‌ای به اسنادش در این باره نداشته است. اما پنتاگون به محل دقیق این آماده‌سازی‌ها در پایگاه هوایی الشعیرات در حمص سوریه اشاره کرده بود که دقیقا‌‌ همان منطقه‌ای بود که مورد هدف موشک‌های آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز