خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

دیدار روسای مجلس ایران و جمهوری آذربایجان در سئول

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۲۷

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت، هیچ مانعی برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد .

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز در دیدار با اکتای اسد اف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در حاشیه دومین همایش رئیسان مجالس اوراسیا در سئول افزود: جمهوری آذربایجان برای ایران کشوری دوست، برادر و همسایه نزدیک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت، مجالس دو کشور در تعمیق مناسبات سهم خود را ادا می کنند.

وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام گرفته برای گسترش همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، فعالیت کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی دو کشور در این زمینه را مهم توصیف کرد.

اکتای اسد اف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی مردم ایران و جمهوری آذربایجان، آن را برای توسعه روابط دو طرف مهم خواند و گفت، در حال حاضر همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف با موفقیت گسترش می یابد.

به گفته وی سفرهای متقابل رئیسان جمهوری آذربایجان و ایران فرصت های جدید برای همکاری های دوکشور ایجاد می کند و این سفرها و مذاکرات انجام گرفته تعیین کننده ابعاد مختلف روابط دو طرف است.

اکتای اسد اف همچنین ضمن ابراز رضایت از شکل گیری مبانی حقوقی پایدار برای تقویت روابط جمهوری آذربایجان و ایران، نقش مهم مجالس دو کشور در توسعه روابط دوکشور را مورد اشاره قرار داد.

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان همچنین در خصوص کارهای انجام گرفته در راستای توسعه روابط اقتصادی دو کشور بحث و بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بزرگ که میان دو طرف در این زمینه وجود دارد، تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز