خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اقتصاد صورت گرفت؛

تاکید جهانگیری بر خدمات‌رسانی به مردم مناطق پیرامونی اجرای طرح‌های بزرگ

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۲۷۷

جلسه شورای اقتصاد عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به درخواست وزارت نفت در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و فرهنگی صنعت نفت در حوزه فعالیت‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی، این برنامه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است این برنامه در همه طرح‌های بزرگ مدنظر قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: شرکت‌های بزرگ که نسبت به اجرای طرح‌ها در زمینه‌های مختلف اقدام می‌کنند باید با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی، در راستای خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم مناطق اجرای طرح‌های مربوطه اقدام کنند تا مردم تصور نکنند که اجرای این طرح‌ها قرار است فقط برای آنها مزاحمت داشته باشد بلکه باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که مردم این مناطق از مواهب اجرای طرح‌های بزرگ نیز بهره‌مند شوند.

در این جلسه درخواست وزارت نفت مبنی بر تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و فرهنگی صنعت نفت در حوزه فعالیت‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق غرب کارون و پارس جنوبی به تصویب رسید.

این طرح با توجه به ضرورت انجام تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی صنعت نفت در محیط‌های پیرامونی اجرای طرح‌های بزرگ این صنعت و جبران بخشی از زیان‌های اجتماعی و اقتصادی وارد شده به زیرساخت‌ها در مناطق مربوطه اجرا خواهد شد.

براساس این مصوبه شرکت ملی نفت ایران مکلف است معادل ریالی حداکثر سه درصد مبلغ قراردادهای مربوطه را از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های طرح‌های مذکور یا از محل منابع داخلی خود برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و فرهنگی در مناطق عملیاتی مربوطه هزینه کند.

در این نشست همچنین توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی اجرای طرح توسعه و بهره‌برداری بخش فراساحل فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی از سوی وزارت نفت مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.  

در این جلسه همچنین طرح جایگزینی لامپ‌های فلورسنت با لامپ‌های LED در اماکن اداری شهر تهران از سوی وزارت نیرو مطرح شد که پس از توضیحات وزیر نیرو و گزارشی درباره توجیحات اقتصادی، این طرح به تصویب رسید. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز