خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران در جمع خبرنگاران:

توهین به رییس جمهور پیگیری می‌شود/ دستور به فرمانده انتظامی تهران و معاون وزیر اطلاعات برای شناسایی خاطیان

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۹۵

دادستان تهران از پیگیری موضوع توهین به رییس‌جمهور در دستگاه قضایی خبرداد و گفت: امروز من یک نامه‌ای به فرماندهی پلیس تهران بزرگ و معاون وزیر اطلاعات نوشتم و درخواست کردم که نسبت به شناسایی عوامل حادثه دیروز اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران در خصوص ورود دادستانی به موضوع توهین به رییس جمهور در روز قدس گفت: دادستانی تهران مانند سایر مواردی که تکلیف قانونی داشته باشد، به موضوع ورود می‌کند.

دادستان تهران ادامه داد: در رابطه با حادثه روز گذشته چون جرم مشهود بوده و در منظر ماموران اتفاق افتاده، پلیس مکلف بوده که گزارش خود را بلافاصله به دادستانی ارسال کند. مع هذا امروز من یک نامه‌ای به فرماندهی پلیس تهران بزرگ و معاون وزیر اطلاعات نوشتم و درخواست کردم که نسبت به شناسایی عوامل حادثه دیروز اقدام کنند.

او ابراز امیدواری کرد که این حساسیت راجع به اهانت به سایر سران قوا هم وجود داشته باشد.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال ایلنا در مورد تعداد بازداشت‌شدگان حادثه تروریستی اخیر در تهران گفت: تعدادی در رابطه با این حادثه در تهران  دستگیر شدند که به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی نمی‌توانیم جزییات را بگوییم. اجازه دهید تحقیقات تکمیل شود اما عواملی که روز حادثه و بعد از آن دستگیر شدند، در تهران در حال تحقیق هستند و امیدواریم بعد از تکمیل تحقیقات جزییات را شرح دهیم.

او همچنین در خصوص مساله احضار  یکی از روزنامه‌نگاران که گفته بود در هنگام حضور در دادسرا همسرش بدون هیچ حکمی بازداشت شده است گفت: در مورد اینگونه پرونده‌ها، تحقیقات دادسرا محرمانه است. اینکه هر کس به دادسرا احضار می‌شود و اظهار نظر می‌کند اما اجازه نداریم درباره پرونده‌هایی که جنبه محرمانه تحقیقاتش مشخص است اظهار نظر کنیم.

دادستان تهران گفت: اتهام این خانم همکاری با یکی از سایت‌های ضد انقلاب بوده که تحقیقات از آن خانم شروع شده است. امیدواریم کسانی که بستگانشان بازداشت می‌شود به جای مصاحبه و متهم کردن دستگاه قضایی به مراجع قضایی مراجعه کنند و حرف‌هایی نزنند که بی‌جهت منجر به اتهامات بعدی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز